Д ългоочакваното навлизане на големи европейски нискоразходни превозвачи на българския пазар вече е факт. "Изиджет" (ЕasyJet) обяви в сряда, че през ноември ще започне да лети от Лондон до София.
Полетите по една от най-конкурентните за българските и чуждите авиокомпании линии ще се осъществяват три пъти седмично от летище "Гетуик" от 6 ноември - във вторник, четвъртък и събота. Цената на билетите ще е 75.77 евро в двете посоки с таксите, съобщи компанията.
"Изиджет" ще продава билетите на различни цени според времето на покупката. Колкото по-рано е направена резервацията, толкова по-евтин ще е билетът.
По линията София - Лондон летят "България ер", "Бритиш еъруейз", "Хемус ер" и "Уиз ер". Цената на билетите на традиционните превозвачи се движи от 200 евро нагоре.
От есента всеки ден до летище "Лутън" ще оперира и "Бритиш мидланд". "Виждаме голям потенциал в българския пазар и се надяваме скоро да обявим откриване на още нови дестинации от България", каза в сряда маркетинг мениджърът за България на "Изиджет" Питър Воец.
"Бритиш еъруейз" няма да промени поведението си на българския пазар, заяви регионалният мениджър за България, Румъния и Молдова Емил Делибашев след новината от "Изиджет".
Частната "България ер" също не планира да намали 15-те седмични полета до британската столица, а напротив, да ги увеличи със зимното разписание, като ще продължи да продава билети на различни цени според времето на покупка, каза изпълнителният директор на компанията Димитър Павлов.
Идването на "Изиджет" ще окаже положително влияние на пазара, а основните му конкуренти ще са "Бритиш еъруейз", "Хемус ер" и "България ер", смята регионалният мениджър на "Скай Юръп" (Sky Europe) Красимир Танев.
Конкуренцията между авиопревозвачите се очаква от дълго време от софийските хотелиери с надеждата да развие столицата като туристическа дестинация.
В бранша смятат, че със стъпването на втората по големина европейска нискобюджетна компания на българския пазар ще се отпушат и т.нар. сити брейк пътувания и София ще стане привлекателна за европейските туристи за прекарване на уикенда.
Такъв беше ефектът от евтините полети за столиците от Централна Европа като Прага и Будапеща, които през последните две-три години отчитат значително засилване на туристическия поток, казаха от сектора.
Сега хотелите в София се пълнят само през седмицата, а през уикендите остават празни. Основните гости на столицата идват по бизнес. По информация на представителите на туристическия бранш този тип полети ще засилят посещенията най-вече на индивидуалните туристи.
Причината е, че туроператорите, които водят организираните туристи, работят най-често с обикновените авиокомпании, от които получават големи отстъпки.
Практиката е евтините авиопревозвачи сами да предлагат на клиентите си достъп до хотелите, с които авиокомпанията предварително е сключила договори самостоятелно или чрез резервационните системи в интернет. И в момента "Изиджет" предлага възможността за резервиране на стаи в близо 50 хотела в София в категорията на три-, четири- и петзвездните обекти.
Пак по информация на бранша броят на хотелите в София, до които "Изиджет" ще предлага достъп, трябва да стане 100.
Изключително добра новина е, че на пазара навлиза известна компания като "Изиджет", коментира Искра Екимова, която е мениджър продажби в столичния хотел от международната верига "Радисън".
До момента София се развива като бизнес дестинация, а сега ще се стане привлекателна и с туристическа цел, каза тя. Евтините авиопревозвачи не превозват непременно икономичен клас туристи и това е добре за хотелите от всички категории, каза Екимова.
"От една страна, се приема, че с евтините авиопревозвачи не летят туристи, които биха отседнали в петзвездните хотели. От друга страна обаче, полетите на "Уиз еър" доведоха гости и в нашия хотел", каза мениджърът на петзвездния "Грандхотел София" Иван Ангелов.
Определена група хора предпочита да даде малко пари за полета, но да спи в луксозен хотел, добави той. От евтините компании ще се възползват и чужденците, които искат да купуват имоти у нас, каза Ангелов.
Нискобюджетните авиокомпании са изгодни в момента, в който предлагат промоционални пакети, коментира Ирина Найденова от специализираната агенция "Александър тур" и председател на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции.
Този тип компании ще раздвижи пазара и на краткотрайните пътувания не само през почивните дни, но и през седмицата, каза тя.
"Райън ер" - най-голямата европейска нискоразходна компания, само проучва българския пазар. Първоначално превозвачът водеше преговори с летище Пловдив, за да започне полети от тази есен.
Изпълнителният директор на летището Пламен Николов обясни, че преговорите продължават и компанията иска да прави допълнително проучване.
"Райън ер" води разговори и с летище Бургас и правим обмен на данни, коментира изпълнителният му директор Калин Барзов. "Уиз ер" вече е потвърдила, че и със зимното разписание ще продължи да лети до "Лутън".
Бургаското летище отчита ръст от 10% на пътниците за шестмесечието на тази година. До края на 2007 г. то очаква през него да преминат 2 млн. пътници.
Летище София също очаква пътниците да достигнат 2.7 млн., като ръстът до момента е 25%, обяви директорът "Маркетинг" на дружеството Мариана Кирилова. Тя обясни, че от есента "Май еър" ще започне да лети от София до Бари.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!