Д есетки влакове са отклонени по обиколни маршрути, а пътниците на други се превозват с автобуси след катастрофата на гара Казичене в сряда.
Локомотивът на бърз влак дерайлира след сблъсък с излезли от релсите товарни вагони на гара Казичене до София. Няма пострадали пътници или служители на железниците, съобщиха от БДЖ.
Инцидентът е станал в 14,06 ч. в сряда. Последните пет вагона от товарен влак, транзитно преминаващ през гарата, дерайлирали в изходните стрелки.
Веднага след това бързият влак номер 8615, движещ се по маршрута Бургас-София, се ударил в дерайлиралите товарни вагони и локомотивът също излязъл от релсите.
Министърът на транспорта Петър Мутафчиев разпоредил комисия да разследва произшествието.
Според генералния директор на БДЖ Олег Петков машинистът на бързия влак забелязал дим и разместените вагони на товарния влак и задействал незабавно спирачките, но не успял да избегне удара.
Една влакова композиция, пътуваща от Пловдив за София била спряна и пътниците били превозени с автобуси. Организирано е отклонение на движението от София през Карлово за Бургас.
Заради прекъсването на движението в района на гара Казичене, БДЖ е осигурила автобуси за превоз на пътниците от 8 пътнически и 4 бързи влака в участъка между гарите Искър и Елин Пелин, които по разписание трябвало да преминат през участъка между 17 и 20 часа.
На 17 август 1992 г. в района на гара Казичене стана страшна катастрофа. Загинаха осем души. Тогава причината бе човешка грешка.
Линията при Казичене остана затворена и впрез целия ден в четвъртък.
През Карлово бяха насочени ускорен бърз влак 1601, движещ се по маршрут Враца - Пловдив, тръгващ в 13:38 ч., и ускорен бърз влак 8603, движещ се по маршрут София - Ямбол, тръгващ в 16:15 ч.
Пътниците от три бързи влака (по направленията София - Бургас, Бургас - София и Пловдив - София) и от три пътнически влака, които по разписание трябва да преминат през гара Казичене, са превозвани с автобуси между Гара Искър и Гара Елин Пелин.
До обяд в четвъртък с автобуси са били превозени над 3100 пътници, съобщиха от БДЖ.
В същото време пътници и товари, превозвани от БДЖ, са блокирани на границата със Сърбия заради липсата на локомотиви, бавни митнически и гранични процедури и ремонти на железния път на сръбска територия, съобщава в. "Дневник".
Над 50 влака, част от които транзитно преминаващи през България, чакат да бъдат обработени, съобщили от Министерството на транспорта.
Митническата и граничната проверка на един товарен влак продължава два-три часа. БДЖ работи с четири локомотива вместо с необходимите шест. Спалният вагон от София за Виена е закъснял с повече от 200 минути и е изпуснал връзката с международния влак от Белград през Будапеща за Виена. Пътниците вместо до Виена са пътували до Будапеща, а БДЖ твърди, че ще възстанови парите за купените билети.
Пред "Дневник" изпълнителният директор Олег Петков прехвърля отговорността за проблема с товарите на НК "Железопътна инфраструктура", която управлява движението на влаковете. "Тяхно е задължението да ни осигурят пътя. БДЖ и товародателите са засегнати, защото трупаме загуби", каза той. От "Железопътна инфраструктура" казали, че движението щяло да се нормализира след два-три дни. Приоритетно щели да пускат транзитните композиции за Турция. Но това се е твърдяло преди катастрофите на Казичене.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!