Непряка реклама на спиртни напитки пък може да има чак след 22 ч. Под непряка реклама се разбира всяка форма на търговски послания, които използват име или фабрична марка на алкохолни напитки, без да показват самото питие.
Спорен остана текстът дали преди 22 ч. са забранени послания от типа "марка уиски препоръчва този филм" и "предаването се излъчва със съдействието на...". Освен това рекламата на алкохол, вино и бира не може да е насочена към деца или да се обвързва със спортни, сексуални или социални постижения.
Депутати от Зелената партия в Европейския парламент поискаха да бъдат забранени телевизионните реклами на нездравословни храни, предназначени за деца, информира Би Ти Ви (bTV.bg). Децата са уязвима част от обществото и насочването към тях от страна на хранителната индустрия е злоупотреба, обясни ирландската депутатка Патрисия Маккена.
В обща декларация "зелените" предупреждават, че затлъстяването на децата в световен мащаб взема размерите на епидемия. Според тях все повече деца имат наднормено тегло и неслучайно - мнозина са потребители на рекламирани нездравословни храни. Като вредни се определят продукти с високо съдържание на мазнини, сол и захар, както и без витамини, минерали и белтъчини.
В рамките на предизборната кампания за Европейския парламент през юни зелените са изготвили плакати срещу храни от рода на чипса и снаксовете (вж. Eat-better.org). Партията призова Ирландия, която председателства ЕС в момента, да се противопостави и на разрешаването на някои генетично модифицирани храни по време на срещата на агроминистрите на 26 април.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!