Т очно 50 години след появата на легендарния "Фиат 500", компанията от Торино лансира неговия наследник. Освен същото име, новият автомобил ще носи и генетичните дизайнерски черти на предшественика си, освежени естествено от младостта на новото поколение.
Модерният мъник, за интереса към който може да се съди по светкавичните продажби на петстотинте специални екземпляра, пуснати преди официалното му появяване на пазара с рекламна цел, използва модифицираната база на "Фиат Панда".
В механично отношение ще е в много близко родство с второто поколение на "Форд Ка", а сглобяването ще се извършва в завода на торинския гигант в Полша.
Новият "Чинкуеченто" е дълъг 3,5 м, широк 1,63 м, височината му е 1,49 м., а колесната база е 2,3 м.
Изборът за двигател минава през малкия бензинов агрегат с работен обем 1,2 л и 69 к.с., по-големия 1,4-литров със 100 к.с., както и 1,3-литров дизел. Неговата мощност е 75 к.с., а въртящият му момент е 145 Нм.
Всичките двигатели, които отговарят на норматива за екологичност "Евро 5", се куплират с пет- или шестстепенни предавателни кутии.
В недалечно бъдеще - вероятно следващата година, се очаква и появата на спортна версия, която ще носи легендарното име "Абарт". Под неговия капак ще има 1,4-литров турбодвигател с мощност от 150 к.с.
От "Фиат" разчитат до края на 2007 г. да реализират 50 хил. бройки от новия "Чинкуеченто".За догодина са предвидени 120 хил. продажби.
Имаме големи планове за този модел, заяви изпълнителният директор на компанията Серджо Маркионе и добави, че се надява той да се превърне за "Фиат" в това, което е iPod за "Епъл".
Новият модел е ключов в оздравителните планове на торинския гигант.
През 1957 г. "Фиат 500" струваше 450 хил. лири, което по днешните стандарти се равнява на по-малко от 300 долара. По това време обаче средната заплата в Италия е около 30 хил. лири.
От произведените над 5 млн. екземпляра в движение по европейските пътища все още са около 500 хил., въпреки че производството спря преди повече от 30 години, припомня агенция "Спийд-прес".
Цената на новия "Фиат 500" все още не е обявена, но медиите на Апенините предполагат, че тя ще бъде между 10 и 15 хил. евро.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!