А виоконструкторът "Еърбъс" (Airbus.com) освобождава 10 хил. души от персонала си, потвърдиха официално от фирмата майка EADS.
Планът за преструктуриране на европейската самолетостроителна компания, който трябва да я изведе от кризисното състояние, в което се намира, предвижда съкращаването на служителите да става не наведнъж, а в продължение на четири години.
Най-засегната от мярката ще е Франция, където без работа ще останат 4300 души, вкл. 1100 от централата в Тулуза.
В Германия от работа ще бъдат освободени 3700 служители, във Великобритания - 1600, а в Испания - 400.
Половината от съкратените всъщност работят за фирми подизпълнителки, уточняват от EADS.
Същевременно стана ясно, че самолетът А350, който ще извършва полети на дълги разстояния, ще бъде сглобяван в Тулуза, а в германския град Хамбург ще бъде създадена трета фабрика - за модела А320, информира БГНЕС.
На пресконференция в Тулуза изпълнителният директор на "Еърбъс" Луи Галоа изброи преди всичко силните страни на концерна, допълва Би Би Си.
"Нашата технология е на ниво произведение на изкуството, продукцията ни е без аналог. Тя се цени от клиентите ни и именно затова самолетите ни се продават добре. Освен това ние им осигуряваме уникален сервиз", заяви той.
Въпреки това Галоа посочи, че пред компанията "са поставени тежки задачи" и призна, че работата му не е била "докрай ефективна".
През лятото на миналата година "Еърбъс" бе изправен пред сериозна криза. Концернът призна, че е принудена да отложи с две години доставките на двупалубните лайнери "А380", а забавянето му струваше 5 млрд. евро за неустойки по договорите.
Моделът "А380" трябваше да даде на европейската корпорация предимство пред "Боинг", но през миналата година за първи път през последните седем години американският конкурент излезе напред по брой на получени заявки за нови самолети.
Според проф. Филип Лорънс, директор на Космическия изследователски център в Бристол:
"Ако погледнем проблемите на "Еърбъс", очевидно е, че зад тях стои слабият долар, защото продажбите на самолетите са винаги в долари, голяма част от печалбите на фирми като "Еърбъс" са също в долари, а голяма част от разходите са в евро."
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!