Три търговски кораба достигнаха зоната в Атлантическия океан, където бразилски военен самолет забеляза отломки, предаде Франс прес.
Става дума за един френски и два холандски търговски кораба, които са се намирали в близост до мястото, където се предполага, че е паднал в нощта на неделя срещу понеделник "Еърбъс А330" на "Ер Франс", изпълняващ полет от Рио де Жанейро за Париж.
Корабите са се отклонили доброволно от маршрута си, за да помогнат на издирвателните операции и сега ще се опитат да приберат някои от отломките, забелязани в района.
По-късно в сряда бе уточнено, че самолет радар R-99 е открил четири нови зони, в които се намират отломки от самолета. Става дума за зона на 90 км южно от първоначално определеното място, където се предполагаше, че е паднал самолетът, уточни полковник Жоржи Амарал, говорител на бразилските ВВС.
Забелязани са множество предмети, включително метална отломка с диаметър 7 м, разхвърляни в радиус от 5 км, както и петно от гориво, посочи говорителят.
Следващият етап ще бъде
идентификация на отломките, които ще бъдат събрани,
каза говорител на военноморските сили. Той уточни, че температурата на водата в района е 28-30 градуса по Целзий, което позволява човек да оцелее за неопределено време, ако е в добра физическа форма.
Според бразилския министър на отбраната Нелсон Жобим няма съмнения, че намерените отломки са на изчезналия самолет.
Пред журналистите министърът каза, че отломките са от метални и неметални предмети, без да влиза в повече подробности.
Предстои и етапът по издирването на черните кутии на самолета, както и на останките от самата машина. Това ще бъде много трудна операция, защото те може да се намират на
дълбочина между 2000 и 3000 метра,
каза министърът, цитиран от Асошиейтед прес.
Франция изпрати към зоната в Атлантическия океан, където бяха забелязани самолетните отломки, изследователски кораб, оборудван с автоматични батискафи, които могат да се спускат на дълбочина от 6000 м. САЩ също имат намерение да пратят подобна техника.
Ако се потвърди, че самолетните отломки са действително от самолета на "Ер Франс", това ще бъде най-тежката самолетна катастрофа в света от 2001 г. насам, когато "Еърбъс А300" на Американските авиолинии се разби в квартала Куинс на Ню Йорк и загинаха 265 души.
Това ще бъде и
най-тежката трагедия в 75-годишната история на "Ер Франс",
допълва Ройтерс по темата.
Експерти във Франция и Бразилия продължават да са изумени от случилото се със самолета, оборудван да оцелява при тежки метеорологични условия, отбелязва Ройтерс.
За последно контакт с пилота на самолета е имало, когато машината е била на 565 километра от бразилския бряг. Това е станало в 1,33 часа по Гринуич, припомня Ройтерс.
40 минути по-късно бразилските въздушни диспечери са получили автоматично подадени от самолета сигнали за проблеми с електрозахранването.
Иначе не е имало нито едно автоматично или подадено от пилота на машината съобщение за извънредна ситуация на борда или за помощ, допълва агенцията.
Според британския експерт Дейвид Глийв от британска консултантска фирма за разследвания в областта на въздушната безопасност,
е много странно всички канали за комуникация на самолета да рухнат едновременно
Смята се, че два самолета на компанията "Луфтханза" са се намирали в района на трагедията половин час, преди там да изчезне самолетът на "Ер Франс". Очаква се техните екипажи да предоставят ценна информация за това каква е била ситуацията в района, допълва Ройтерс.
Според Дерек Кларк, помощник-управител на британската фирма "Дайвекс", която проектира водолазни съоръжения за комерсиални и военни цели, намирането на черните кутии на самолета на "Ер Франс" ще бъде най-голямата и сложна операция досега от намирането на отломките на "Титаник", допълва Ройтерс.
Експертът нарича търсенето на двете черни кутии, като търсене на игла в купа сено
Те все пак са проектирани така, че да издържат на морско налягане на дълбочина от 6000 метра и да излъчват сигнали в продължение на месец, предаде Франс прес, цитирайки експерти от Бюрото за разследвания и анализи на Франция.
Досега обаче черни кутии не са били откривани на такава дълбочина, припомнят експертите.
Едната от двете кутии записва параметрите на полета, а другата разговорите и звуците в пилотската кабина. Параметрите на полета са скоростта, височината, работата на автопилота и т.н. Тези параметри се записват на всяка секунда.
Двете черни кутии са съставени от две части, като втората, която е самата памет, е защитена от блиндирана кутия, представляваща 70 процента от теглото на цялата черна кутия.
Черните кутии са ярко оранжеви на цвят всъщност,
припомня Франс прес.
Същевременно се очаква днес "Ер Франс" да публикува списъка на пътниците в самолета. От 216-те пътници 61 са французи, 59 бразилци, а 26 германци. Имало е пътници от общо 32 националности. От 12-те члена на екипажа един е бил бразилец, а останалите - французи.
Франция съобщи, че поема ръководството на разследването на самолетната катастрофа. Разследването ще се води от френското Бюро за разследвания и анализи. В него обаче ще участва и бразилският Център за разследвания и превенция на самолетните катастрофи.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!