С пад в зимните разпродажби отбелязват търговците във френската столица. По традиция втората седмица на януари, когато започват намаленията, е очаквана и от продавачи, и от купувачи.
Зимните разпродажби съставляват 13% от годишния оборот. Тази година обаче, повлияни от финансовата криза, инфлацията и понижената покупателна способност, хората са доста по-предпазливи, съобщава БГНЕС.
Някои парижки търговци разказват, че започват разпродажбите с известен страх, защото от една страна разчитат на тях, а от друга, не могат да си позволят големи отстъпки.
Най-силен е спадът в конфекцията, при марковите луксозни стоки има намаление, но процентът не е плашещ.
Продавачите, които познават потребителските навици, гледат по-оптимистично. Според тях хората са запазили пари, за да си купят нещо именно по време на разпродажбите на възможно най-ниска цена.
На фона на слабата търговия във Франция, италианският моден гигант "Версаче" отказа да намали цените на стоките си и не се присъедини към зимните разпродажби в Италия.
От компанията за висша мода твърдят, че техните потребители не са засегнати кой знае колко от кризата и щом могат да си позволят скъпи почивки, ще продължат да купуват продуктите им на познатата цена.
Разпродажбите не били присъщи за тях и в плановете им изобщо не влизало намаляване на цените.
"Най-трудният момент от кризата премина и разликата между истинския и достъпния лукс сега ще стане още по-отчетлива", смята изпълнителният директор на "Версаче" Джанкарло Ди Ризио.
Той твърди, че намаляването на цените не би променило нищо, а освен това е вредно за пазара на луксозни стоки. Ди Ризио казва, че компанията предлага само истински лукс и недорасли госпожици с ограничени финанси не ги интересуват.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!