30-процентен ръст бележи пазарът на нови коли у нас през 2006 г. Миналата година са били реализирани общо 45 300 автомобила, 42 625 от тях са леки и лекотоварни (ръст от 27,5%), а 2675 са автобуси и камиони (ръст от 77,6%), обявиха от Съюза на вносителите на автомобили в България (СВАБ).
През миналата година сме купили с около 10 хил. нови коли повече в сравнение с 2005-а и експертите очакват стабилната възходяща тенденция, наблюдавана постоянно от 2003 г. насам, да се запази и догодина.
Ръстът на целия пазар обаче бележи известен спад. През 2005 г. той е възлизал на 35,49%, докато за 2006-а е 29,65%. Очакванията за 2007-а са за нарастване с около 20%.
За седми пореден път лидер в продажбите при марките е "Пежо" с 4628 реализирани бройки. Второто място е за "Тойота" - 4204 нови коли, следвана от "Форд" с 3840 продадени автомобила.
По-нататък в таблицата се нареждат "Опел" (3583 бр.), "Шкода" (3261), "Ситроен" (3087), "Фолксваген" (2521), "Рено" (2014).
При моделите триумфира "Шкода Фабия" - през годината чешкия модел са избрали 1946 българи. Втора по популярност е изгодната "Дачия Логан" - 1721 бройки от него са намерили първите си собственици, откакто румънският автомобил стъпи на пазара у нас през февруари.
В разбивката по сегменти, най-предпочитан в своя клас "А" е "Шевролет Спарк", наследникът на мъника "Деу Матиз" - 237 продажби.
В клас "B" лидер е "Логан", а в най-масовия "C" води "Фабия", следвана от "Опел Астра" (1247 продажби) и "Пежо 307" (1232 реализирани бройки).
В по-високия клас "D" на върха отново са чехите от Млада Болеслав с модела "Октавия", от която са продадени 1183 бройки.
В големия клас "Е" води "Хюндай Елантра" със 114 продажби, а истински хит сред луксозните лимузини е S-класата на "Мерцедес", от която през миналата година са продадени 111 автомобила.
При малките всъдеходи най-успешно се представа добре познатата "Лада Нива" (1153 бр.), а при големите - "Тойота Ланд Крузър" (407 бр.)
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!