С тресът, хроничната умора и разправиите в службата карат все повече мениджъри да се замислят какви специални условия да създадат за своите служители, така че да не пада производителността.
Многобройни изследвания показват, че отпочиналият човек работи много по-продуктивно. И именно тук шефовете виждат шанс да се преборят с апатията и раздразнението у своите подчинени.
Редица западни компании отделят все по-голямо значение на психологическия комфорт на служителите и дори въвеждат специални стаи за "релакс". В тях може да има чучело на началника или меки дивани за следобедна дрямка.
За корпорациите от САЩ и Япония подобни екстри вече са нещо обичайно.
Със съня в работно време обаче не бива да се прекалява. Доказано е, че 10-15 минути подремване на дивана са достатъчни човек да възвърне силите си. По-продължителната дрямка може да отнесе корпоративния служител в състояние на дълбок сън, а прекъсването да предизвика у него умора.
Високотехнологичните компании са най-напреднали в грижата за персонала. Техният основен капитал са хората - програмисти и разработчици, които по принцип са необикновени, извън шаблона и им нужен комфорт, за да развихрят фантазиите си.
Легенди се носят за "Гугъл" например - най-мощната и иновативна компания в интернет. Служителите й са работохолици и сред тях няма такива, които отбиват номера на работното място.
В офисите на компанията могат да се видят служители с лаптопи в масажни кресла, други играят футбол или тенис на маса, а трети свирят на китара. Това е част от корпоративната култура, която - както се вижда, носи успех.
Създаване на домашен уют в офиса е още един прийом на прозорливите мениджъри, готови на всичко, за да стимулират креативността на своите служители.
Като се започне от цветовете на интериора, мине се през бюфета и се стигне до аквариума с рибки - всичко това допринася за психологическия комфорт на трудещите се в корпорациите.
Някои предприемачи отиват още по-далеч в стремежа си да угодят на работниците, като въвеждат източни техники за медитация. Точковият масаж, например, е много ефективен, когато трябва да се преодолява умората у служителите.
Идва ред и на интернет. За много служители свободното сърфиране в мрежата е освежаващо занимание, което повишава тонуса. Да прочетат новинки, да си початят или да си прегледат имейла - това вече са ежедневни, разтоварващи дейности за хората.
Разбира се, мениджърите трябва да уцелят дозата на свободния достъп до интернет, за да не допуснат снижаване на производителността в офиса.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!