С ред 12-те държави членки на ЕС, които са въвели еврото, в Германия автомобилите са най-скъпи, сочи доклад на Европейската комисия (ЕК), публикуван на 1 август. На другия полюс е Финландия, където новите коли струват около 30% по-малко, отколкото на немския пазар, информира електронното издание Euobserver.com.
Като пример е посочен моделът на "Фиат" - "Пунто", който в скандинавската държава може да се купи 2700 евро по-евтино, отколкото в Германия.
Потребителите в Европа трябва да се възползват от предимствата, които им се предоставят от значителните разлики на цените в отделните държави членки, коментира цифрите еврокомисарят по въпросите на конкуренцията Нели Крьос.
В доклада на ЕК се посочва, че цената на 34 от 89-те автомобила, обхванати от изследването, е най-висока именно в Германия. Примерите включват дори модели на "Шкода' - собственост на немския концерн "Фолксваген": "Фабия" се продава с 29% по-скъпо в Германия, отколкото в Португалия. При модела "Форд Фиеста" разликата в цената е 25,2%.
В сравнение с германския пазар "Фолксваген Голф" е 23% по-евтин във Финландия, а "Рено Клио" - 20,4%.
Автомобилите във Финландия са най-евтини в еврозоната, но цените на новите коли в Дания, която не е въвела еврото, са с още 7,5% по-ниски от финландските.
Приемането на нови държави за членки на съюза през 2004 г. е спомогнало за намаляването на ценовите разлики в ЕС като цяло, които са спаднали средно от 6,9% до 6,3%.
В сравнение с цифрите от преди година обаче, цените на автомобилите бележат ръст с 0,4% за ЕС и 1,3% за страните от еврозоната.
Намаление е регистрирано във Великобритания (-1,2%), Полша (-7,6%), Чехия (-6%), Финландия (-2%) и Естония (-8,3%). Ръст на цените е отчетен в Германия (0,3%), Франция (0,9%), Италия (2,6%), Дания (2,4%) и Гърция (1,8%).
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!