В момента тарифата е 0,50 лв. през деня и 0,55 лв. през нощта, т.е. исканото увеличение е с около 150%.
Таксиметровите шофьори настояват и за драстично увеличение на първоначалната такса от 0,50 лева на 1,50 лева. Толкова трябва да струва и повикването.
Причината за това поскъпване според асоциацията са високите месечни лизингови вноски за нови коли и голямата инфлация в страната.
При сегашните цени таксиметровите шофьори са принудени да карат по 12 часа на ден, което води до преуморяване на водачите и създава опасност за пътниците, каза Боснов, цитиран от БГНЕС.
По-високи цени ще позволят на таксиметровите шофьори да карат по шест часа на ден, което е съобразено с изискването за шестчасово работно време от март 2009 г.
Асоциацията на таксиметровите синдикати настоява и за обвързване на тарифите с 50% от цената на бензин А98. Друго искане е през 13-те официални празника жълтите коли да возят на двойни тарифи.
По думите на Боснов с по-високите цени на таксиметровите услуги голяма част от шофьорите ще излязат от "сивата икономика" и ще започнат да плащат редовно данъци и осигуровки.
За разлика от София в Пловдив цена от 1,20 лв. за километър е непосилна за местното население и там колите ще продължат да возят на 0,70 лв. през деня и 0,80 лв. нощна тарифа, посочиха от асоциацията.
Обединяването на компаниите е пример за скрито картелиране, което трябва да бъде преследвано от Комисията за защита на конкуренцията, коментира пък шефът на Федерацията на потребителите Павел Кърлев. Той посочи, че 90% от таксиметровите автомобили са на газ, която не е поскъпвала.
Въпреки исканото увеличение от таксиметровите синдикати най-големите фирми в бранша са заявили, че поскъпване с повече от 10-20 стотинки на километър пробег ще се окаже непосилно дори за софиянци и вероятно ще вдигнат цените с около 20%.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!