Volkswagen Golf - едва ли има някой, поне малко интересуващ се от автомобили, който да не е чувал това име. Сега на ход е четвъртото поколение на "народната кола". По родните ни пътища вече се движат доста такива возила. Сравнително малко, обаче са онези, които са запознати с комби версията на Golf IV. Универсалът се предлага и на българския пазар, а модификацията му е наречена Variant (такова е името на всички универсали с марка VW). За тема на материала избрахме бензиновата, 1.6-литрова версия с най-ниско ниво на оборудване - Basis. По традиция ще започнем да разглеждаме автомобила отвън навътре.
Екстериор
Приблизително двадесет години бяха нужни на концерна VW за да се реши на тази стъпка - да съвмести в едно достъпния и демократично изглеждаш хечбек с буржоазния облик на семейния универсал. В резултат на това се получи автомобил, лишен от агресивен вид, удължен с 320 мм и създаден най-вече за улегналия и миролюбиво настроен мъж. Автомобилът е предназначен и за семейната жена - неделни разходки с децата, безпроблемно пазаруване и т.н. Вече споменах, че универсалът е лишен от агресивния вид, присъщ на хечбека. По външния вид и по-точно в задната част на комбито липсват малките стилистични "екстри". Това обаче в никакъв случай не може да се нарече недостатък. Удължената кола има отсечена и леко скосена "задница", по-малки задни светлини и голяма пета врата. Рейките на тавана също допринасят за "по-спокойния" вид на автомобила. Като цяло Golf Variant е направен да отговаря точно на определението "Класически фолксвагенов стил".
Интериор
Салонът на Variant, незнайно защо, е издържан в мрачни тонове, което всъщност не е зле. Изглежда стилно и едновременно с това - практично (неизбежното зацапване на тапицерията личи по-малко). Що се отнася до качеството на използваните материали, то и дума не може да става за компромис. Текстилната материя и пластмасата на арматурата са надеждни, издръжливи, като наред с това изглеждат елегантно. Озовете ли се зад волана на "народното комби" ще се почувствате като вкъщи. Седалките са традиционно за модела твърди, но изключително ергономични, снабдени с най-нужните механични регулировки. Уредите по арматурното табло са далеч от определението футористични. Разположени са перфектно с цел максимална информативност и минимално отвличане на вниманието на водача от пътната обстановка. Един от малките недостатъци в салона на Variant е липсата на подглавници на задната седалка. Това обаче си има и своята положителна страна. Задният диван се сгъва безпроблемно и тогава багажният обем става доста големичък. Той и без това не е никак малък. Огромната пета врата предлага максимално удобство при товарене на различни по обем и маса предмети, а гладкият под завършва картината на един оптимален и многофункционален багажник. Другият недастатък в салона е сравнително тясното пространство отзад. По-ръстови пасажери, например ще усетят лек дискомфорт. Базовото оборудване на разглежданата от нас версия не е много богато, но не липсва нищо за един приличен комфорт на пътуване. Ако искате още "глезотии" можете да си доплатите и капризите ви ще бъдат задоволени.
Двигател
В "народното комби" могат да бъдат монтирани два бензинови и един дизелов мотор. Бензиновите са 1.4 и 1.6-литрови, а дизеловият е 1.9 TDI-PD. Може би "най-разумният" избор е 1.6-литровият агрегат, който е сравнително добър компромис между динамика и икономичност. Пасва отлично към каросерията на комбито и му осигурява прилична пъргавина, особено в градски условия на движение или при изпреварвания по магистралата. Мощността му е равномерно разпределена в диапазона до 5 700 об/мин. Пригодеността за дълги пътувания също е отлична предвид високата максимална скорост и сравнително тихия и спокоен ход.
Разходът на гориво определено не може да кандидатства за рекорди. В града Golf Variant се вмества в приемливи граници за този клас возила. По магистралата немецът също се движи в златната среда. Окачването е малко твърдо, но предлага по-добър комфорт на пътуване отколкото хечбека. За сметка на това обаче крена в завоите е по-голям, но е в нормите на разумното. Спирачките са отлични, като главна роля за перфектната работа има ABS-ът. Петстепенната механична трансмисия е без забележки.
Цена
Безспорно тя е най-висока в сравнение с алтернативите. Но и е безспорен фактът, че автомобилът превъзхожда конкурентите си по надеждност, имидж на марката, прецизност на изработката и динамика. Почитателите на марката, решили да карат именно Golf Variant, едва ли се нуждаят от каквато и да било агитация и няма да се поколебаят независимо от повечето пари. Те знаят, че това е най-добрият вариант.
Най-добрият вариант (Пазарът в България)
Volkswagen Golf - едва ли има някой, поне малко интересуващ се от автомобили, който да не е чувал това име. Сега на ход е четвъртото поколение на "народната кола". По родните ни пътища вече се движат доста такива возила. Сравнително малко, обаче са онези, които са запознати с комби версията на Golf IV.
21 януари 2003, 18:19
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!