На провелото се E3 гейм гуруто Джон Кармак разкри подробности около своите актуални разработки.
Въпреки че в последните години офанзивата на Unreal енджина поотне част от неговия собствен блясък и този на творенията му, вездесъщият Джон Кармак продължава да е една от най-ярките звезди в света на гейм индустрията, а срещите и разговорите с него както винаги са равнозначни на безценен поглед в бъдещето.
Таз годишната изява на гейм гуруто на провелото се E3 бе пред тесен и отбран кръг журналисти. Култовият програмист разкри, че в момента се труди над нещо ново и различно ? графичен енджин и няколко игри за платформата Nintendo DS. Въпреки за някои това да се струва неочаквано и изненадващо, всъщност не е съвсем така. На запознатите е известно, че неотдавна съпругата на Кармак ? Анна Канг сформира собствено гейм студио - Fountainhead Entertainment Software, което е фокусирано върху създаването на игри за мобилни платформи.
Първите заглавия в каталога на новото студио - Doom RPG и Orcs & Elves 1 и 2 скоропостижно се превърнаха в едни от най-интригуващите и изпипани мобилни игри, излизали през последните 3 години. И трите продукта съчетават тримерна фърст пърсън перспектива и походова система за битки.
Според самия Кармак перспективите, които мобилната сцена разкрива са наистина впечатляващи.
?Еволюционния цикъл в този бранш е забележителен ? възможността да издаваш два или три пъти в годината е страхотна.?
По нататък в своето изявление Кармак споделя намерението за преработване на поредицата Orcs & Elves за платформата Nintendo DS. ?Това ще е първият в историята на геймингът възходящ порт ? ще прехвърлим игра, създадена за по-низша платформа върху по висша.?
?Когато се трудиш върху някое от продълженията на култовите златни хитови заглавия за PC и използваш бюджет от над 20 милиона долара просто не можеш да поемаш по-големи рискове. Положението при мобилните игри обаче е коренно различно и именно в това се крие очарованието при работата по създаването им ? свободата да експериментираш. Интересното при мобилните платформи е, че въпреки редицата ограничения, които се срещат при тях, те най-често са наистина мощни изчислително машини. ARM процесорите, които използват някои от тези устройства са по-мощни от хардуера на Nintendo DS?
"Изпитах силно влечение да създам тримерна енджин за DS платформата. Два пъти годишно се заключвам в някоя хотелска стая и започвам да програмирам и творя. Когато тази година се захванах с енджина за Nintendo DS имах чувството, че се връщам с около 10 години назад във времето. Чувството е прекрасно, защото сега наистина знам какво трябваше да направя по различен начин тогава ? в зората на 3D гейминга. Когато разглеждам 3D платформите на инженерите на Nintendo забелязвам, някои класически новобрански грешки."
"Id Software се оказаха впримчени, бяха затворени от своите постижения и творят единствено в жанра на шуутърите от първо лице. Съвсем възможно е подобна съдба скоро да сполети и Fountainhead Entertainment Software с тези непрекъснато набиращи популярност походови екшън игри.? ? завършва интервюто с журналистите Кармак.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!