Както всеки друг продукт на пазара, и куклите Барби започват с нечия идея. Приликата обаче свършва дотук, защото любимите играчки на милиони момиченца по света се създават от над 100 души творчески екип.
Обичаме да го наричаме къщата на Барби, казва Евелин Виол, вицепрезидент в компанията "Мател" (Mattel.com), която произвежда прочутите играчки.
Тази седмица Барби стана на 50 години, а рожденият й ден беше отпразнуван с пищни тържества, изложби, модни дефилета...
В екипа, който създава всяка нова кукла, има дизайнери, кроячи, шивачи, стилисти... Заедно те се грижат за модерния вид на 28-сантиметровата пластмасова красавица.
Нещо повече - и тя, като дрехите, се предлага в пролетна, есенна и ваканционна колекция.
За да направи стайлинга само на една от тези кукли, екипът започва от бялата дъска, където всеки излага своите идеи и предложения. Има рисунки, появяват се и парчета плат, снимки от списания, вестникарски статии и какво ли още не.
По-нататък те служат за конкретизиране външния вид на новата Барби. След като разборът приключи, с работа се заемат
четиримата илюстратори, които скицират модните идеи за външния й вид
Освен за самата кукла, те отговарят за аксесоарите, които вървят с нея, както и за лицензираните продукти - като дрехи и училищни принадлежности.
След тях в производствения процес идват кроячите. Седем на брой, те правят всички модели - около 2000 всяка година. Освен това помагат при избора на материите, десените и цветовете и правят корекции, в случай че дрешката не е с подходящите размери.
След като цветовете на тоалетите бъдат уточнени, 25 гримьори и фризьори избират тен на куклата и цвят за устните, миглите и макиажа. Изрисуването на лицето на Барби отнема около три часа.
21 души работят върху косата и грима на русокоската. Сред тях са двама професионални козметици и петима художници.
Всеки от членовете на екипа е нает на пълен работен ден. Ежегодно тези хора изрисуват 700 миниатюрни личица, от които след това се създават хилядите други на куклите, продавани в магазините.
На следващия етап фризьорите избират цвета на косата
на Барби от 52 възможни нюанса (една от пет кукли е брюнетка). Отнема им един час, за да й "вкоренят" грива.
За целта се използва подобен на шевна машина уред, който закрепва фините нишки към главата на куклата. После я подстригват в съответствие с модела.
Едва тогава идва време за аксесоарите. Архивът на компанията производител се състои от стотици чекмеджета с миниатюрни чантички, шапки, бижута, гребенчета и дрънкулки. Ако дизайнерите харесат нещо, то може отново да бъде използвано, но с известни корекции.
Другият вариант е да бъдат направени нови аксесоари със съвременен дизайн. С това се занимават хората, които моделират и отделните части от тялото на куклата.
Накрая всичко това се поставя в кутия, за чието създаване илюстраторите развихрят своето въображение и талант. Дали Барби ще ходи на пазар, или ще организира домашно парти - това трябва да бъде
разказано на кутията със снимки и текст
За куклите с колекционерска стойност това е още по-важно, защото много ценители никога не ги изваждат от опаковката. Затова правилната поза на играчката е единствената им възможност да разгледат добре роклята, косата и грима й.
Ако позицията на ръката например прикрива уникалното колие на Барби, дизайнерите могат да я отстранят и да я сложат на друг модел.
Следва по-малко интересната част, в която се определя цената на куклата, произвеждат се всички копия и се фиксира датата, когато играчките ще бъдат разпратени по магазините.
Целият процес - от идеята до подреждането им на етажерките в магазините - отнема между три месеца и година и половина.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!