Д ва дни софийските хотели работеха на пълни обороти, а някои от заведенията за хранене и забавления реализираха двойни обороти.
Представителите на туристическия бизнес отчетоха вчера осезаем ефект от футболния мач между "Левски" и "Челси", показа допитване на "Дневник". Така се потвърдиха прогнозите, че влизането на българския отбор в Шампионската лига ще донесе оживление на бизнеса.
Английският отбор беше настанен в хотел "Кемпински хотел Зографски", като преди това комплексът беше подложен на проверка по строго зададени критерии. Изискванията на "Челси" бяха свързани с охраната, базата за настаняване, храната, достъпа на външни лица и други. Имало е изисквания дори за водата, с която са били заредени минибаровете. Спортистите са били настанени в прясно ремонтирани стаи.
Журналистите и спонсорите, които съпровождаха отбора, бяха настанени в "Хилтън", а съдиите отседнаха в "Грандхотел София". Близо 2 хил. фенове гледаха мача на живо и осигуриха заетост на по-малките хотели.
Мачът оказа сериозно въздействие върху дейността ни, съобщиха от новооткрития хотел "Скай уей", чиито стаи за първи път са били запълнени над 90%.
През последните два дни заведението ни беше поне два пъти по-пълно от нормален ден, минаха поне по 300 - 400 фенове, обяви управителят на ирландски пъб Бранимир Попов.
В хотела ни отседнаха много фенове, които преди мача пиеха във "Фланеганс", обявиха и от "Радисън САС".
Междувременно от Би Ти Ви обявиха, че от първите два мача на "Левски" в Шампионската лига телевизията е реализирала 250 хил. лв. приходи.
Милион и половина зрители са гледали двубоя с "Челси", съобщи PR координаторът Жаклин Цочева. Според предварителни данни на Тв план/ТНС мачът в сряда е бил наблюдаван от 64% от мъжете на възраст между 25 и 54 години.
Голът за "Левски", който вкара 18-годишният Мариян Огнянов в края на срещата, е бил видян от близо 1.3 млн. зрители.
Гледаемостта на мача на българския шампион с "Челси" се доближава до тази на предишния му двубой от Шампионската лига. Гостуването на "Левски" на европейския клубен шампион "Барселона" на 12 септември е било проследено от 1.6 млн. зрители на Би Ти Ви.
Би Ти Ви излъчва най-комерсиалното футболно състезание на клубно ниво вече седми пореден сезон и има договор с компанията T.E.A.M., която продава правата, до лятото на 2009 г. Според неофициална информация лицензът за Шампионската лига струва на Би Ти Ви около 680 хил. лв. на сезон.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!