Н ационална стратегия за интегрирано развитие на инфраструктурата до 2015 г. предвижда да бъдат изградени 717,14 км автомагистрални пътища. Правителствената информационна служба съобщи, че този документ е бил обсъден в Съвета за координация, контрол и изпълнение на инфраструктурните проекти с национално значение.
Програмата предвижда
да бъдат завършени автомагистралите "Тракия", "Люлин", Марица", "Струма" и "Черно море".
Общата стойност на проектите е 3 305 млн. Евро, които ще бъдат осигурени от Кохезионния фонд на Европейския съюз , държавния бюджет и чрез публично-частно партньорство.
Автомагистрала "Марица" (114 км) трябва да бъде готова през 2009 г. , а автомагистрала "Струма" - до края на 2012 г. Автомагистрала "Черно море" трябва да е готова през 2017 г.
Ще бъдат реконструирани и рехабилитирани 175,5 км. отсечки на трансевропейските транспортни коридори, а рехабилитирани - 1453,8 км пътна мрежа.
80 млн. евро ще бъдат инвестирани в изграждане на обходни пътища на селища. Средствата ще бъдат осигурени от Кохезионния фонд на ЕС и държавния бюджет.
До края на мандата на правителството трябва да бъде модернизирана 913 км пътна инфраструктура. През 2006 г. трябва да завърши изграждането на пътя Карнобат-Бургас-запад (35 км), част от автомагистрала "Тракия", рехабилитацията на пътя Даскалово-Дупница (40 км), изграждането на втора тунелна тръба на обхода на гр. Дупница, подходния път "Подкова-Маказа" (18 км), както и реконструкцията на 245 км по програмата "Транзитни пътища III".
Железопътната инфраструктура също ще бъде реконструирана,
тъй като електрификацията на повечето линии е извършена главно в периода 1963-1983 г., а срокът за експлоатацията им е 30 години.
През 2007 г. предстои удвояване и електрификация на жп линията Карнобат-Синдел
Предвижда се до края на 2006 г. да бъдат открити процедури за отдаване на концесия на централните жп гари в София и Пловдив.
До края на 2006 г. трябва да завърши реконструкцията и разширението на летище "София", а до 2012 г. разширението на столичното метро
- от ж. к. "Младост 1" до ж. к. "Младост 4" и от ж. к. "Младост 1" до ж. к. "Дружба" и летище "София".
На концесия ще бъдат отдадени летищата в Русе, Горна Оряховица, Търговище и Пловдив. В заключителен етап е предоставянето на аерогарите във Варна и Бургас.
Програмата на Министерството на транспорта предвижда, че
на концесия ще бъдат отдадени 29 пристанища и пристанищни терминали.
Това са пристанищните терминали Леспорт, Сомовит, Свищов, Варна-център, Русе-център, Русе-изток, Русе-запад, Видин-север, Видин-запад, Видин-юг, Тутракан, "Петрол"-Варна, "Росенец"-Бургас и Лом; фериботните комплекси Видин, Русе и Варна, новият фериботен терминал Силистра; пътническите терминали Варна-изток, Силистра, контейнерният терминал на северния бряг на Варненското езеро, зърнения терминал на северния бряг на Варненското езеро, контейнерен терминал на пристанище Бургас и Варна-запад, многоцелеви терминал Варна-запад и терминала за наливни товари в Константиново на южния бряг на Варненското езеро.
Програмата предвижда през следващите години да бъдат построени 363 нови и доизградени и разширени градските пречиствателни станции за отпадъчни води (ГПСОВ).
В процес на реализация са 20 пречиствателни станции за отпадни води (ПСОВ). Общата стойност на одобрените по програма ИСПА проекти са за 392 млн. евро. Те са в София, Троян, Пловдив, Дулово, Велики Преслав, Царево, Перник, с. Сребърна, Белослав, Средец, Сливен, Самоков, Разград, Каварна, Исперих, Варвара, Лозница, Кочериново, Синеморец и Обзор-Бяла.
Други 24 пречиствателни станции са финансирани по предприсъединителните програми на ЕС: Пазарджик, Г. Оряховица-Лясковец?Д. Оряховица, Ловеч, Благоевград, Монтана, Севлиево, кв. "Аспарухово"- Варна, Попово, Търговище, кв. "Меден рудник" - Бургас, Балчик, Шумен, Златоград, Рудозем, Мадан, Разлог, Хасково, Стара Загора, Димитровград, Смолян, реконструкцията на ПСОВ Варна и рехабилитацията на ПСОВ Сливен, София и Кюстендил. От тях е започнало строителството на ПСОВ Пазарджик, Г. Оряховица-Лясковец?Д. Оряховица, Благоевград, Стара Загора и Димитровград.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!