Б ългарската версия ще има най-четеното италианско списания за жени - "Амика".
Първият брой излиза на 25 септември. Той е 280 страници и е на цена 7 лв. Негови издатели са "Кю Ем" (QM), които през последните две години лансират родни варианти на "Браваказа" и "Макс".
Те, заедно с "Амика", се списват у нас по лиценз на най-голямата издателска къща в Италия - "Рицоли" (Rizzoli), която издава и най-известния италиански всекидневник - "Кориере дела сера" (Corriere della sera).
През 2001 г., 40 години след своя първи брой, "Амика" сменя формата си и налага идеята за "бялата корица". Това е най-характерната визуална черта на списанието и негов запазен символ в цял свят. Графиката залага на черно-бели решения, а модата и текстовете търсят образованата, иронична и неудобна жена.
"Амика" обича и уважава съвременната жена, не я тревожи със "задължителни" начини, по които трябва да изглежда, да се чувства или да се държи, казва Богдана Златева - главен редактор у нас. Целта е да бъдем максимално близо до своите читатели като интересен събеседник, в чиято компания се чувстваш добре.
Концепцията, с която "Рицоли" създава "Амика" през 1962 г., е "сериозно списание за жени, с остроумно съдържание, твърдо перо, много мода и категоричен стил".
Любопитно е, че нито главният редактор, нито арт-директорът до онзи момент са работили за женско издание. Пред своята италианска публика дамите признали, че дори не са чели женски списания, защото ги смятали за "ужасно скучни".
Във всеки брой модният редактор Сандра Клинчева ще разговяря със читателите в своя дневник от света на модата. Корицата за първия ни брой е снимана в България, с български модел - Мария Руньова, дефилирала за Валентино и Роко Бароко, била е на кориците на италианския и американския "Вог").
Фотографът също е български - Енчо Найденов, макар че италианският издател има изрично условие всички корици да се снимат в Италия и изобщо - да се подготвят от неговия екип. За България направили изключение.
За екипа:
Богдана Златева, която казва, че "винаги се е занимавала с комуникация", е била арт-директор на "Капитал Light", участвала е в създаването на някои от бизнес изданията на "Икономедиа", преди това е ръководила собствен бизнес в сферата на визуалната комуникация.
Сандра Клинчева - модният редактор, завършва арт колеж в Лондон - Central Saint Martin's College of Art and Design, а после преподава в сингапурски клон на колежа по изкуства и дизайн - Raffles La Salle.
Десислава Стоянова, зам.-главният редактор, е работила във вестник "Сега" и в Би Ти Ви като политически репортер.
Сред останалите дами в редакцията са Калина Андролова, Елена Колева, Деница Бешлиева, Диана Алексиева.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!