"Рено" разпространи първата официална информация за новото поколение "Меган", което ще дебютира след месец на автосалона в Париж. Автомобилът ще се продава от октомври и до края на годината ще замени сегашния модел, обяснява "Спийд прес".
Постепенно цялото семейство модели, базирани върху тази платформа, ще бъде променено, като до 2010 г. гамата на "Меган" ще бъде от шест представителя.
Новият модел е със значително увеличени размери и доста по-сдържан дизайн.
Вместо авангардните форми и скосената задна част, новото поколение "Меган" има класическа форма на хечбек. Заради големите си размери (дължина 4,3 м, колесна база 2,64 м) новият "Меган" изглежда масивен като миниван.
Отвътре дизайнерите са използвали същите материали като при новото поколение "Лагуна", за да пресъздадат усещането за лукс и комфорт. Автомобилът има ново арматурно табло, в което са комбинирани аналогови и дигитални уреди.
Централната конзола отново е изчистена. Вътрешното пространство е много по-голямо от предишното поколение и е едно от най-големите в класа си, както и багажникът, който е с обем 405 литра.
За задвижване на новото поколение "Меган" ще се предлага изключително богата гама от двигатели. Всички дизелови мотори са със система common-rail от последно поколение, като към някои като стандарт е добавен филтър за сажди.
Гамата дизелови мотори се състои от 1,5 dCi с мощност 85, 90, 105 и 110 к. с. Има и 2,0-литрови дизелови двигатели с мощност 130 к.с., 150 к.с. с автоматична трансмисия и 160 к.с. с механична скоростна кутия.
При бензиновите модели акцентът пада върху новото поколение турбодвигатели TCe (Turbo Control efficiency). Двигателите TCe са 1,4-литров с мощност 130 к.с. и мотор с мощност 180 к.с. В гамата остават и познатите 1,6-литрови с мощност 100 и 100 к.с. и 2,0-литров с 140 к.с.
"Рено" са инвестирали общо 1,8 млрд. евро в разработката на новото поколение "Меган" и всички членове на неговото семейство. Автомобилът ще се произвежда в Испания и във Франция и ще се предлага на пазара с 3-годишна гаранция.
Френската компания ще покаже новата си концепция "Ondelios Concept" на предстоящия автосалон в Париж. Кросоувърът е вдъхновен от авиацията и има изключително аеродинамичен дизайн.
С дължина от 4800 мм и височина от 1600 мм, успява да пори въздуха с изключително ниския си коефициент на съпротивление от 0,29 Cd. Покривът е поликарбонатен, а вратите се вдигат нагоре.
Отвътре има три реда седалки, отварящи място за шест човека. Всяка седалка има отделна интерактивна мултимедийна система, която може да бъде използвана за споделяне на информация или игри в мрежа. Говорителите са интегрирани в облегалките за главата.
Задвижването става благодарение на 2,0-литров турбодизел dCi, който разполага с 205 к.с. и 450 Нм въртящ момент, и работи съвместно с два електромотора, всеки от които с мощност от 20 кВ.
Батерията е литиево-йонна и може да работи паралелно с дизеловия мотор за по-добро ускорение при изпреварване, но също така участва и в спирането. Според "Рено" "Ondelios Concept" е способен да ускори от 0 до 100 км/ч за 7,8 секунди благодарение на 7-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя. Разходът на гориво е 4,5 л/100 км, а отделяните вредни емисии са 120 г/км.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!