Обама манията не подмина и модния подиум. На дефилетата висша мода в Рим беше показан кафтан, на който е щампован портрет на новия американски президент. Негов автор е дизайнерът Гилермо Мариото, който работи за "Гатинони".
"Бях на "Таймс скуеър", когато беше избран. Емоцията беше невероятна, имах чувството, че летя", казва Мариото за Ройтерс и допълва, че Обама "определено е модна икона".
"Той е чисто нов, той е чернокож и освен това е много красив", смята дизайнерът.
"Творбата" му представлява кафтан с дълги ръкави, който стига до глезените. На него е щампован портрет на Обама, а в долния му край е изписана думата "Change" (промяна, бел. ред.).
Плакатът всъщност е дело на графичния дизайнер и уличен артист Шепърд Фейри и стана популярен по време на кампанията на Обама.
В първия вариант, който се появи в началото на 2008 г., под лика на президента пишеше "Progress" (напредък). След това посланието беше сменено с "Hope" (надежда).
По време на кампанията бяха продадени 50 хил. постера с лика на Бара Обама, фирма от Сан Франциско го отпечата на тениски, раздаваше се и под формата на картички.
Плакатът беше изложен в Националната портретна галерия в Лос Анджелис в началото на януари. На седмицата на модата в Милано Джорджо Армани излезе на подиума със значка, на която беше изобразен същият този портрет.
Пак по време на дефилетата в Рим неаполитанският дизайнер Фауско Сарли посвети на първата дама на САЩ гвоздея в своята колекция - розова рокля, обсипана с кристали и воали.
"Това е послание, изпълнено с надежда - че тя може да донесе надежда на света по време на криза. Това е знак на уважение към смелостта на надеждата и младостта", казва говорителят на дизайнера Карло Алберто Теранова.
Самият Сарли твърди, че роклята му символизира светлината в пустошта.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!