Интернет търсачките предоставят на милиони хора възможност да се доберат до желаната от тях информация. Въпреки това на малка част от потребителите име е ясно, че безплатен обяд в днешния свят няма.
Както винаги на лице е една почти съвършена симбиоза. Докато вие откривате света посредством търсачката, търсачката разкрива подробности за вас. Тази почти конспиративна теория бе потвърдена през август 2006г. когато AOL инцидентно публикуваха детайли да милиони заявки за търсене чрез ключови думи, генерирани от дейността на 650 000 от своите потребители за период от три месеца. Изтеклата информация разкри в детайл онлайн-живота на потребителите. Красноречив пример е историята на потребител с провален брак, който страда от маниакална ревност и изгаря от желание за мъст. Много от потребителите с доверие „споделят” нещата и проблемите от своя живот пред любимата си интернет търсачка – прозорец към света. Но безпрецедентния инцидент до голяма степен развенча мита за анонимността и личната неприкосновеност на Мрежата."Не съм сигурна, че потребителите са наясно със случващото се в глобалната мрежа; Това е основния проблем при така наречените „безплатни услуги”; потребителите остават с впечатлението, че те наистина са безплатни, но това въобще не е така. Услугите в действителност са платени – хората плащат с най-ценното си, с тайните на личния си живот, със себе си.” – споделя Мириъм Марзуки, учен изучаваш взаимоотношенията между хората и високите технологии във френския университет Пиер и Мария Кюри.Изгодата на компаниите за интернет търсене от събирането на информация относно това от какво хората се интересуват и нуждаят е неоспорима. Основната част от приходите на интернет търсачките са генерира от рекламната им дейност. Рекламодателите им плащат за да са сигурни, че именно техните реклами ще бъдат показани при извършването на търсене с дадена ключова дума.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!