Френското и холандското "не" на европейската конституция
не е подкопало доверието на обществеността в страните членки в ЕС, сочи социологическо проучване.
Европейците продължават да имат като цяло положително отношение към общонстта, дори онези, които се смятат за потенциални жертви на евентуален икономически обрат или на засилена имиграция в резултат от разширяването.
70% от гражданите на страните от ЕС искат Европа да бъде по-независима от САЩ и да заеме постоянно място в Съвета за сигурност на ООН.
Европейците продължават да не одобряват американската външна политика, въпреки усилията на президента Буш да подобри отношенията, показва още проучването.
54% от американците искат по-добри отношения с Европа, а 55% от европейците искат по-независима политика от САЩ.
Интересен е фактът, че във Великобритания и Италия, чийто правителства силно подкрепят президента Буш,
обществеността е охладняла към САЩ.
Подобряването на трансатлантическите отношения е желано най-вече от поляците (48%), испанците (43%) и словаците (35%).
Най-висока е подкрепата за независимост на ЕС във Франция (69%), следвана от Италия и Холандия.
Проучването е било извършено в първата половина на юни в САЩ и 10 европейски страни.
Новите правила на Европейския съюз,
изискващи от авиокомпаниите да компенсират пътниците за закъснения или отменени полети, са съобразени със законите на ЕС, обяви водещ съветник на висшата съдебна инстанция на общността.
Влезлите в сила през февруари правила принуждават въздушните превозвачи да обезщетяват с храна и нощувки в хотели, понякога за стотици евро, своите пътници при дублиране на билетите, големи закъснения или отменяне на полети.
Международната асоциация за въздушен транспорт и Европейската асоциация на нискотарифните авиокомпании оспориха пред британски съд новите правила на ЕС.
Министрите на финансите от еврозоната
обсъдиха в Манчестър въвеждането на такса върху самолетните билети, за да финансират помощта за по-бедните страни.
Детайлите на идеята, предложена от Жак Ширак, предстои да бъдат уточнени до февруари следващата година. Отсега обаче е ясен принципът: в пет страни, две от които членки на ЕС - Франция и Великобритания, пътниците ще бъдат задължени да плащат такса върху стойността на самолетните си билети.
В 20 други страни тези плащания ще се извършват на доброволна основа от страна на пътниците. Това, което предстои да се уточни е дали таксата ще варира, в зависимост от това дали пътникът е бил в икономична или бизнес-класа, дали това ще се прилага върху всички вътрешни полети, или от големите европейски летища, дали ще засяга транзитните и чартърните полети.
Във всеки случай хипотезата е, че става дума за такса между 5-10 евро на билет и ще трябва да се реши кой ще разпределя събраните суми. Тази вноска на солидарност към развитието на най-бедните страни в света може да донесе десетки милиарди евро годишно.
Освен това министрите на финансите на страните от ЕС заявиха, че
растящите цени на петрола застрашават
икономическия растеж в съюза и призоваха компаниите, производителки на петрол, да увеличат инвестициите и производството.
По-добрата координация между министерствата, законодателните промени в следените от ЕС области и засилената комуникация със страните от съюза са трите приоритетни области в работата на правителството за
членството на България в ЕС
По-добрата координация засяга ускоряването на приемането на важни за ЕС закони като този за храните. Законът се изготвя от Министерството на здравеопазването, но предстои да се съгласува със земеделското и икономическото ведомство.
Поставен е срок на 29 септември, а законопроектът ще бъде внесен в правителството, съобщи министърката по европейските въпроси Меглена Кунева.
До 15 септември Министерството на финансите има задача да съгласува с регионалното и с екоминистерството управлението на средствата от структурните фондове на ЕС.
В сектор "Земеделие", където са най-много изискванията на ЕС, е изготвен разчет за необходимите средства за изграждане на разплащателната агенция, която след 2007 г. ще разпределя субсидиите за земеделските производители.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!