Microsoft се съгласи да купи сайта за е-търговия Ciao, който съдържа сравнителна информация за цени и анализи на милиони продукти. Стойността на сделката е около 486 щатски долара, като редмънтският гигант планира да интегрира услугата в своите Live Search сайтове, съобщи компанията на 29 август, цитирана от парижкия офис на IDG News Service.
Сделката е знак, че амбициозните търговски търсения на Microsoft се разпростират и на Стария континент, където Ciao има присъствие вече в 7 държави. През май тази година Microsoft пусна сайт за щатските “сърфисти” в Мрежата със сравнителна информация и награди за търсещите - Live Search cashback.
От Microsoft възлагат надежди чрез Ciao да обогатят предлаганите от тях MSN услуги за е-търговия, като допълнение към интегрирането на услугите на Ciao в своите Live Search сайтове, за да подпомогнат знанието и опита на потребителите, твърди Джон Мангелаарс, вицепрезидент за потребителския и онлайн пазар в Европа, Близкия изток и Африка в Microsoft.
Офертата на Microsoft от $486 млн. е за компанията-майка на Ciao - Greenfield Online. През юни Greenfield се съгласи да бъде купен от частния фонд Quadrangle за $426 млн., и сега трябва да плати на консорциума такса от $5 млн., за да откаже споразумението.
Ciao е базирана в Мюнхен, Германия. Компанията управлява портали за е-търговия с ревюта на потребителски продукти и сравнителни данни за цени във Франция, Германия, Италия, Холандия, Испания, Швеция и Обединеното Кралство.
Сайтовете разполагат с около 5 млн. генерирани от потребителите ревюта на продукти от 2 200 търговци, които плащат такса, за да бъдат класирани техните продукти.
Освен сравнителната услуга за е-пазаруване, Greenfield притежава също и Ciao Surveys, която плаща на Интернет потребителите, за да отговарят на потребителски проучвания. Microsoft ще продаде този бизнес на неизвестен купувач, веднага щом придобие Greenfield.
След неуспешния опит да купи Yahoo, Microsoft отчаяно се стреми да привлече повече потребители за търсачките си, които отчитат много по-ниска посещаемост, отколкото тези на Google и Yahoo. Привличането на сърфиращи с оферти за отстъпки при онлън пазаруване през Live Search cashback е само една от мерките, които Microsoft прилага в тази посока, за да навакса изоставането. Самата cashback услуга също е изградена вследствие на придобиване – това на Jellyfish.com. Сега покупката на Ciao и създадената от компанията потребителска база ще позволи на Microsoft да разшири този подход в Европа в бъдещата версия на търсещата си машина, заяви Мангелаарс. Това разбира се няма да се случи моментално. "Пускаме две версии на година в момента, така че очакваме това да стане на втория или третия цикъл".
Yahoo вече е придобила френската услуга за сравнително е-пазаруване - Kelkoo, която в момента се предлага в 10 европейски държави, и също поддържа услугата за е-търговия с информация за сравняванеан цените под марката на Yahoo във Франция, Германия, Италия, Испания, Великобритания и Тайван.
Сред областите, в които Kelkoo изпреварва Ciao, са мобилните комуникации – специална версия на сайта на Kelkoo представя единствено най-съществената информация на малките екрани на преносимите джаджи.
Собствената услуга за е-пазаруване на Google беше преименувана от Froogle на Google Products, но все още е в бета версия и се поддържа единствено на английски език.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!