В писмо до своите служители висш ръководител на Microsoft е заявил, че компанията е предложила да купи търсещите машини на Yahoo за $1 млрд. и да инвестира още $8 млрд. в останалата част от компанията.
Офертата на Microsoft, която е включвала дългосрочно споразумение за партньорство по отношение на търсачката, е щяла да увеличи оперативната печалба на Yahoo с над $1 млрд. (над сегашните нива, постигнати от компанията), е заявил в писмото си Кевин Джонсън, президент на групата за платформи и услуги в Microsoft.
„Ако се разглеждат цялостната ситуация, нашето предложение би осигурило на акционерите на Yahoo поне $33 на акция", пише той.
Неговото писмо се появява само един ден, след като Yahoo заяви, че са приключили преговорите с Microsoft и е решено, да се започне предлагането на реклама от Google, която да се появява заедно с резултатите от търсенето. Yahoo смята, че сделката с Google ще й донесе годишни приходи в размер на $800 млн.
Акциите на Yahoo се смъкнаха рязко до нива от около $23,47 в края на борсовата търговия в петък, 13 юни. Microsoft наскоро обяви оферта от $33 на акция за цялата компания.
Писмото на Джонсън, разпространено от прес отдела на Microsoft, е първият публичен коментар за постигнатото споразумение между Yahoo и Google. Тази сделка „ще консолидира над 90% от пазара на платени реклами покрай търсачките в ръцете на Google, пише Джонсън. - А това ще направи пазарът по-малко конкурентен."
Той дори намекна за потенциални проблеми пред споразумението. „Много експерти предполагат, че ще има много правни и регулаторни проблеми пред договора на Google и Yahoo", твърди Джонсън.
От своя страна, Yahoo и Google заявиха, че не вярват, че сделката се нуждае от одобрение от регулаторните органи, въпреки че „доброволно" са изпратили текста на споразумението до щатското Министерство на правосъдието. Дори в свой блог Google заяви, че сделката е „добра за конкуренцията".
Някои обаче вече изразиха ясно опасенията си, че сделката ще засили само позициите на Google, която вече доминира на пазара на онлайн реклама. Щатският сенатор Хърб Кол, председател на щатския антитръстов подкомитет, заяви, че ще проучи внимателно влиянието на сделката върху конкурентната среда. „Това сътрудничество между два технологични гиганта и директни съперници за Интернет рекламата и за търсещите услуги повдига сериозни въпроси относно конкуренцията", твърди сенатор Кол.
IDG News Service, Сиатъл
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!