А виокомпаниите в Европа трябва да рекламират крайните цени на билетите си, за да не подвеждат клиентите си със скрити допълнителни такси.
Това реши Европейският парламент с цел да подобри условията за конкуренция между превозвачите и да позволи на потребителите реално да сравняват офертите преди да са направили резервация.
Мярката се отнася най-вече до нискоразходните авиокомпании, които обявяват символични цени на билетите, а после се оказва, че те са се оскъпили значително. Тя засяга и големи имена като "Луфтханза" или "Бритиш еъруейз", които заради скъпия петрол вкараха такса "гориво".
Сега всички ще са длъжни да разкриват всевъзможните добавки на такси и допълнителни плащания, данъчни облагания и други вземания от авиокомпанията или от летищата.
Ако в билета е включена допълнителна сума заради сигурността на аеропорта или на борда, тя трябва да бъде изписана отделно на билета или по някакъв друг начин да бъде ясно разпознавана от пътника.
Друга мярка е задължението авиокомпаниите да доказват, че притежават нужното застрахователно обезпечение, за да получат лиценз за работа.
Преди да влезе в сила решението трябва да бъде одобрено от страните членки, уточнява Ройтерс. Транспортните министри ще започнат да преговарят за обща позиция по-късно тази година, за да може мярката да стане факт през първата половина на 2008г.
На Европейската комисия може да се разреши да замразява лицензи на превозвачите, ако те нарушават правилата на ЕС по безопасност или финансови стандарти.
Това право ще се задейства, когато националният контролен орган не е предприел нужните действия, например поради политически причини. Освен това по-често ще трябва да се правят финансови отчети и да се представят бизнес планове, за да се намали броят на банкрутите сред младите авиокомпании.
"Не виждам никакви сигнали от страните членки срещу подобно предложение и смятам, че няма да срещнем сериозни пречки в намирането на компромис", коментира литовският евродепутат от групата на либералите Арунас Дегутис, който е вносител на проекта.
Асоциацията на европейските авиокомпании изцяло подкрепи инициативата.
"Райънеър" подарява 250 хиляди билета
Най-голямата в Eвропа нискоразходна авиокомпания "Райънеър" ще подари 250 хиляди билета като част от промоцията на тържествата по повод 150-милионния й клиент, пътувал до или от Великобритания.
Местата ще може да се ползват през септември и октомври, като превозвачът ще поеме всички разходи, съобщи Питър Шерад, говорител на базираната в Дъблин авиокомпания.
Първите 100 хиляди билета ще са за полети от или до Ирландия.
"Райънеър" извършва първия си полет между Дъблин и лондонското летище "Лутън" през 1986г. За изминалите години тя нарастна от компания с един 15-местен самолет, до гигант с превозени 42.5 милиона пътници през 2006г. Напоследък обаче "Райънеър" изпитва затруднения и това е второто подаряване на билети от пролетта насам.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!