И талианската автомобилостроителна група "Фиат" се готви да купи 35% от капитала на американския си конкурент "Крайслер" по силата на план за стратегически партньорство между двете компании, твърди вестник "Уолстрийт джърнъл".
Вестникът, който се позовава на информирани източници, допълва, че "Фиат" имал опция, която му позволява да увеличи дела си на 55%.
Според "Уолстрийт джърнъл" японците от Нисан също са водили подобни преговори с "Крайслер".
Междувременно Серджо Маркионе назначи за шеф на "Алфа Ромео" досегашния маркетинг директор на компанията Серджо Краверо. Освен това ръководната структура на компанията бе реорганизирана след напускането на Лука де Мео, който премина във VW.
Краверо е на 48 години, роден е в Торино и работи във "Фиат" от 1986 г., като постепенно се издига в структурата на компанията. Работи в продуктовия отдел, където се занимава с разработката на роудстъра "Баркета" и компактни модели от сегмент B за "Фиат" и "Ланча".
През 1999 г. става бранд мениджър на "Алфа Ромео", където е ангажиран в разработката на модела 147. През 2002 г. отговаря за разработката на платформата E, върху която се произвеждат автомобили на "Ланча"и "Фиат", а от 2005 г. е шеф на маркетинга в "Алфа".
В новата ръководна структура на "Фиат Груп" Краверо ще оглави още отдела за концептуални модели.
Шефът на марката "Фиат" Лоренцо Систино ще поеме още отдел "Продажби", където ще координира търговската работа на "Алфа","Фиат"и "Ланча". Систино оглавява и поделението за лекотоварни автомобили "Фиат Профешънъл".
Шефът на "Мазерати" Харалд Вестер също така ще оглави и поделението "Абарт", а шефът на "Ланча" Оливие Франсоа ще поеме маркетинга на "Фиат груп" и всички марки в него.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!