По всичко личи обаче, че от началото на следващата година всичко ще се промени. Именно тогава на пазара ще се появи наследникът на сегашното S40, а при него всичко ще бъде по-различно, при това в добрия смисъл. "Младокът" носи всички отличителни черти на воините от Гьотеборг. Повечето от анализаторите го определят като умалено копие на модела S60. Повечето от присъщите на Volvo дизайнерски елементи присъстват и при новото попълнение.
Красноречиво потвърждение на това твърдение поднасят V-образната форма на предния капак, типичната радиаторна решетка, пресечена по диагонала от хромирана лайсна, както и специфичните задни светлини. Освен всичко друго коефициентът на въздушно съпротивление (Cx-0.31) също говори, че шведските конструктори и този път добре са се справили с поставената им задача. Отличното разпределение на пропорциите между отделните части на возилото придава на новото S40 много по-голяма доза агресия и подчертава динамичното му излъчване.
Докато външността на S40 обаче не оставя никакво съмнение относно родовата му принадлежност, при техническите решения северното возило е събрало значително донорство. До 60% от отделните модули при Volvo S40 са идентични с тези при Ford Focus C-Max и Mazda 3. За щастие обаче в изработката на интериора също няма да откриете явен израз на тази "размяна на гени". Средната конзола и арматурното табло като цяло по-скоро са изработени в нетипичен за скандинавците разточителен стил. Единствената слабост, която може да се отбележи е евтиното гумено уплътнение около скоростния лост, което никак не се връзва с качеството на останалите материали в салона. Седалките също са нови, предлагат отлична ергономичност и възможност за регулиране в няколко посоки.
Ако погледнете към габаритите пък, там настъпват осезаеми промени в сравнение с предходния модел. Така например новото S40 е с 48 мм по-късо, но за сметка на това нараства на широчина и височина, съответно с 54 и 44 мм. Междуосието пък е увеличено с цели 78 мм. Погледнато от втория ред места за седене, направените промени оказват изключително благотворно въздействие върху понятията комфорт и удобство при пътуване за пасажерите отзад. Проблем се забелязва единствено в товарния отсек, чийто обем при новото Volvo S40 е намален от 470 на 404 литра. С бързото "прибиране" на задните седалки обаче отново се отваря значително пространство за багаж, включително за предмети с дължина до 1,75 метра.
По отношение на сигурността шведите винаги са полагали сериозни усилия, като Volvo S40 не прави изключение. Серийно автомобилът се предлага с шест въздушни възглавници, като отпред те са двустепенни, включително и въздушни завеси, които покриват рисковата зона между предните и страничните колонки. За допълнителна безопасност на пасажерите конструкторите използват четири различни вида стомана при направата на каросерията, отчитайки най-вече опасностите именно при пътен инцидент. В базовото оборудване влизат и системи за активна безопасност като ABS, DTSC и ESP.
При двигателите се наблюдава доста голямо разнообразие, като топверсията на Volvo S40 ще бъде оборудвана с 2,5-литров бензинов турбоагрегат, при когото мощността е 220 к.с. Ще се предлагат също така петцилиндров 2,4-литров бензинов двигател и 2,0-литров дизел Common-Rail. До края на следващата година ще се появи и бензинов мотор с работен обем 1,6 литра. Цената на новото Volvo S40 пък ще започва от около 20 000 евро.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!