В Лондон има около 3-4 млн. души, които не могат да използват този вид превозни средства: хората с физически увреждания и възрастните, които имат проблеми със стъпалата.
Характерните возила са неудобни, а и принадлежат на отминала епоха. Те ще бъдат заменени от по-големи и по-достъпни двуетажни машини, които могат да поберат около 140 пътници.
Червените двуетажни лондонски автобуси обаче са уникални - най-малкото с кондукторите си, които са винаги приветливи и познават без грешка целия град. За жителите на метрополията определено ще е трудно да се разделят с остарелите возила.
Последните екземпляри, обслужващи линия 159, обиколиха за сбогом тесните и забързани улици на британската столица и след 50-годишна вярна служба излизат в заслужена почивка.
Все пак в Лондон ще има и два маршрута, по които наричаният още "дабълдекър", ще продължи да се движи, макар и само като историческа забележителност, уточнява Би Би Си. Линия 15 ще тръгва от площад "Трафалгар", а №9 - от "Роял Албърт хол".
350 от автобусите вече са разпродадени и ще имат най-разнообразно предназначение - от барове до убежища за бездомните. Ако много държите да си купите такъв, се предлагат още 35 на цена между 12 000 и 35 000 лири, допълва Би Би Си, като отбелязва спирането на градските возила със специалното предаване "Bus Night".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!