М артеницата, мъгливата родопска утрин и мутрите символизират България, според участниците в анкета на "VAGABOND" - първото месечно списание на английски език в България, насочено изцяло към чужденците в страната.
В допитването по интернет са участвали 1229 души - чужденци и българи, говорещи английски.
Класацията в първата десетка, представена днес от главния редактор на списанието Антони Георгиев, е:
1. Мартеница - 25,1% от гласовете
2. Мъглива утрин в Родопите - 24,8%
3. Мутри - 11,9%
4. Секси момичета - 9,1%
5. Ракия и цигарен дим - 7,6%
6. Изразът "Ей сега" - 6,8%
7. Космополитната Централна София с църква, джамия и синагога - 4,7%
8. Свръхзастрояването по Черноморието (и не само) - 4,2%
9. Съжителството на скъпи коли и магарешки каручки - 3,9%
10. Улични кучета - 1,7%.
Мартеницата е предложение на посланика на Ирландия у нас Джефри Кийтинг, а мъглива утрин в Родопите - на бившия посланик на САЩ Джон Байърли.
Идеята дошла от допитването сред българите, което определи Мадарския конник като символ на България. В кампанията на "VAGABOND" са участвали чужденци - живеещи в България и извън страната, както и българи в и извън родината си.
Гласували са хора от цяла България - най-много от София и от районите, където се заселиха доста чужденци - Велико Търново, Варна, Пловдив.