Ян нската компания Mitsubishi има сериозен опит в разработката на автомобили със задвижване и на четирите колела. Хитът Pajero отдавна се превърна в жива легенда, а многофункционалните возила от семейство Space все повече се налагат на европейския пазар. Новата разработка на компанията е нещо средно между всъдеход и универсал. Тя се числи към т. нар. "паркетни всъдеходи" и носи гръмкото име Outlander. Именно това четириколесно попадна в обектива на нашата рубрика. От неотдавна то се предлага у нас и се оборудва само с един агрегат - двулитров бензинов двигател с мощност 136 к.с. Автомобилът се продава с две различни нива на оборудване, като за тема на материала ни се спряхме на версията Comfort.
Предисторията на модела започва през 2001 година, когато на автосалона в Женева бе показан концептът ASX. Дизайнът му е направен в Америка и според създателите му е директна предсерийна разработка. Това се оказа вярно, защото само година по-късно автомобилът започна да се продава в Щатите и Япония под името Airtek, а след още шест месеца "малкият диамант" се появи в Европа под името Outlander. Според японските инженери колата се намира точно по средата между класовете SUV1 (Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Hyundai Santa Fe и т.н.) и спортните универсали (Subaru Forester, Volvo V40 и т.н.). Според субективното мнение на нашия екип обаче, новият Outlander се вписва идеално при "паркетните всъдеходи".
Екстериор
Погледнат отвън, Outlan-der би се харесал на мнозинството потенциални купувачи на подобен род возила. В общата визия присъстват елементи на агресивност, които обаче са далеч по смекчени от тези на концепта ASX. Общите пропорции и мотиви са съхранени, но индивидуалността е подсилена от големите въздухозаборници, наличието на хром по страничните огледала и дръжките на вратите, както и от интересните предни светлини.
Не липсват и елементи, силно наподобяващи на автомобили от други марки. Най-съществена е приликата на Outlander с Lexus RX300. Тя е особено поразителна в задната част на автомобила, където на очи се набиват прозрачните светлини, които отдавна са се превърнали в нещо като емблема за "американската" Toyota. Въпреки това "малкият диамант" на Mitsubishi притежава индивидуалност, стил и екстравагантни, но изчистени линии.
Интериор
На практика в салона не се откриват никакви детайли, присъщи за всъдеходите. Липсват допълнителните скоростни лостове, бутоните за блокаж на диференциала и традиционния жироскоп. Отвътре Outlander прилича на типично комби. Интерес представлява арматурното табло. То е доста екстравагантно, основна роля за което играят ефектните "козирки" над основните циферблати и отворите за въздух. Централната конзола е полегата, което е предпоставка за по-удобна и лесна навигация на бутоните разположени на нея.
Между предните седалки е монтиран подлакътник, под който се намира малко багажно отделение. То обаче е разположено доста назад и използването му от водача по време на движение би отвлекло вниманието му от пътната обстановка. Седалките са малко по-твърди от нормалното, а мястото за краката на пасажерите е огромно. Единствено т. нар. кокпит или мястото за водача е стеснено на ширина, което би създало дискомфорт на много водачи. Още един недостатък по отношение на салон е ниското багажно пространство(в сравнение с това на алтернативите). Предмети с по-голяма височина трудно биха се побрали в товарния отсек. Иначе всичко останало е в нормите, качеството на изработка на отделните детайли е на много високо ниво, а допълнителното оборудване, включено в цената допълва цялостната картина за един сравнително комфортен автомобил. Похвално е, че въпреки наличието на кардан, "тунелът" е доста нисък и не пречи на пасажера, седящ отзад по средата.
Двигател и ходови характеристики
Вече стана ясно, че автомобилът се предлага само с един мотор - четирицилиндров, бензинов с по четири клапана на цилиндър. Агрегатът разполага с много прилична динамика. Петстепенната скоростна кутия е механична и се характеризира с доста дълги предавки. На първа автомобилът може да достигне 70 км/ч., на втора - почти 120, а на трета - до 150.
Това естествено става ако "изцедите" двигателя до дупка. Интерес представлява и петата предавка, която уж служи само за поддържане на скоростта, но на нея спокойно можете да доускорите с около 50 км/ч. Спирачният път и стабилността на автомобила в завой е много добра, за което основна роля имат модерните спирачни и стабилизиращи системи. Дотук говорихме за поведението на автомобила на асфалт. Ако кривнете от първокласния път и се озовете в пресечена местност най-точно ще усетите постоянното предаване на въртящия момент и към четирите колела. Автомобилът е снабден и с електронен блокаж на диференциала, който преразпределя въртящия момент между осите в рамките на 10%, в зависимост от пробуксуването. Имайте предвид, че все пак Outlander не е предназначен за off-road състезания.
Цена
Парите, необходими ви за "малкия диамант", са в рамките на нормалното за класа. Като се има предвид най-вече марката, доброто качество на изработка и оптималните динамични характеристики, Outlander е примамлив вариант.
Малкият диамант (Пазарът в България)
Японската компания Mitsubishi има сериозен опит в разработката на автомобили със задвижване и на четирите колела. Хитът Pajero отдавна се превърна в жива легенда, а многофункционалните возила от семейство Space все повече се налагат на европейския пазар.
12 август 2003, 15:38
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!