Очевидно BMW смята да използва тази концепция и в други пазарни сегменти. Затова свидетелства заплануваното производство на втора серия, която в техническо отношение ще бъде почти идентична с "единицата", а ценово ще се изравни с "тройката" и "четворката", която ще бъде "преоблечена" "тройка" с двигател и цена на пета серия. От BMW 2 пък се очаква да се появят най-малко три различни модификации:
- купе с две врати;
- четириместен кабриолет;
- двуместен Z2 Roadster.
Купето, което трябва да се появи в дилърската мрежа през 2006 г., до голяма степен наподобява класическото 2002, което по онова време се продава в САЩ с допълнителното обозначение Coupe. Кабриото пък би следвало да се появи в края на следващата 2007 г. Приблизително по това време трябва да влезе на въоръжение и новоразработваният 2,4-литров бензинов агрегат с четири цилиндъра. Изключително лекият 16-вентилов двигател разполага с цилиндров блок, изработен от магнезий, като осигуряваната от мотора мощност е 250 к.с. Освен това е много вероятно сегашната SMG 6-степенна трансмисия да бъде заменена при новаците от революционната DSG (централносинхронизирана трансмисия). За разлика от аналогичната технология на VW/Audi от BMW залагат при нея само на един съединител и въпреки това отново няма загуба на мощност.
Що се отнася до BMW 4, то там нещата същото са относително изяснени. До края на 2006 г. трябва да се появи купеверсия на модела, а през средата на следващата година и кабриолет. За разлика от "тройката" например четвъртата серия на BMW ще разполага с много по- динамично излъчване, за което ще допринесат изпъкналите масивни калници и дъгообразната линия на покрива, която завършва чак малко след задната ос.
При двигателите засега конструкторите спират своя избор на 6-цилиндровия NG6, който разполага със система Valvetronic, но при първите продадени екземпляри, той ще бъде без система за директно впръскване на горивото. Тя ще бъде монтирана на по-късен етап от технологичното развитие на модела. За да бъдат удовлетворени предпочитанията на всички клиенти, ще бъдат предлагани три различни по мощност агрегата:
- 2,5-литров, 24 клапана, 200 к.с.;
- 3,0-литров, 24 клапана, 250 к.с.;
- 3,2-литров, 24 клапана, 325 к.с.
Очаква се да стартира разработката и на мощен дизелов двигател, който да задоволи интереса на почитателите на нафтата.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!