В т таранието си да бъдат оригинални и да задържат вниманието на клиетните си много от големите автомобилни производители се връщат назад в славното си минало, за да намерят някакъв елемент, който може да се впише в новите им модели. Така всички те внушават мисли за отминали времена и традиции, които се явяват фундамент при развитието и на най-модерните автомобили. Моделите на инглощатци винаги са очаровали с дизайн, бързина и сигурност, но им липсва тази магическа осанка, която притежават техните преки конкуренти. В търсенето на магическия детайл дизайнерите на Audi се върнаха чак в предвоенната епоха на автомобилостроенето, когато автомобилите на Auto Union са властвали по състезателните трасета. Всички бъдещи модели на Audi ще бъдат белязани с огромна радиаторна решетка, детайл, който е типичен за състезателните автомобили от онези времена.
На Женевското автомобилно изложение тази година Audi впечатлиха всички посетители с новата си студия Nuvolari. Това е един расов спортен автомобил, който се явява първия представител на инглощатци в класа на луксозните спортни купета. Тук Audi ще мери сили с Mercedes CL, бъдещата 6-та серия на BMW, а може би се цели дори в пазарните позиции на топверсиите на Porsche, Jaguar XKR, а защо не дори и Ferrari. Audi Nuvolari е взело името на един от най-добрите състезатели на предвоенната епоха Тацио Нуволари. Всъщност "един от най-добрите" е меко казано за този гений на автомобилния спорт. Мнозина от съвременните анализатори на Формула 1 определят Тацио Нуволари като най-великия автомобилен състезател за всички времена, въпреки че не се е състезавал във Формула 1. Ако Нуволари можеше да види отнякъде автомобилът кръстен на негово име, със сигурност щеше да е изключително горд.
"Произведение на изкуството" е възможно най-точният израз, определящ Audi Nuvolari. В действителност от гледна точка на каросерията, това купе представлява двуврата версия на Audi A8. Nuvolari е с 25 см по-къс от луксозната лимузина (обща дължина 4.80м). Въпреки това, междуосието му е намалено с едва 6 см. По-малките размери и вътрешно пространство в никакъв случай не предопределят и по-малко лукс и иновации. Nuvolari е едно своеобразно техническо чудо. Фаровете се регулират във всички посоки, а когато водачът се доближи до заключеното возило, интегриран в ключа чип се разпознава от компютъра в автомобила и скритите дръжки на вратите се откриват. Влизайки в купето човек първоначално не осъзнава от каква магия е обхванат, дали от обаянието на свръхлукса или от мощта на суперспортния автомобил. Играта на цветове в кокпита очарова. Едва ли ще стигнат и 1000 страници, за да се опишат "екстрите", с които този автомобил би могъл да се оборудва. Измежду тях са две интегрирани камери, които следят за позицията на водача и пътника до него. Ако тя е неправилна системата автоматично изключва въздушните възглавници, след като прецени, че тяхното включване в случай на катастрофа би било опасно.
Естествено за автомобил от този клас е, че двигателят ще е най-впечатляващият елемент. Планира се при пускането в серийно производство Audi Nuvolari да се оборудва с V-образен 10 цилиндров агрегат. Всъщност двигателят е изваден изпод капака на Lamborghini Gallardo, но е претърпял някои сериозни модификации. Внедрена е системата за директно впръскване FSI и са монтирани два турбокомпресора. Така от пет литра работен обем инженерите са извадили 600 к.с. максимална мощност, а въртящият момент достига пика си от 750 Nm при едва 2000 об./мин. До 100 км/ч спортното купе се ускорява за 4.1 сек., а максималната скорост е ограничена на 300. Въртящият момент се предава и на четирите колела, скоростната кутия е Tiptronic, шестстепенна. Превключването на предавките става чрез лостчета разположени зад волана, по подобие на автомобилите във Формула 1. Окачването на Nuvolari e практически същото като това на А8. То е въздушно като в зависимост от скоростта, начина на шофиране и пътната настилка клиренсът варира с 20 мм.
Audi Nuvolari е уникален автомобил, който ще вгорчи живота на Mercedes и BMW ако проектът види бял свят. Решението на инглощатци за двигателя на возилото не е окончателно. Обсъждат се и вариантите за W12-цилиндровия агрегат от Bently и напомпан V8 от новата А8-ца. Независимо от двигателя Nuvolari ще си остане едно чудо на колела, което ще затвърди позициите на Audi в най-високия клас.
Магическа десетка (Автосалон)
В старанието си да бъдат оригинални и да задържат вниманието на клиетните си много от големите автомобилни производители се връщат назад в славното си минало, за да намерят някакъв елемент, който може да се впише в новите им модели.
21 март 2003, 11:09
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!