100-хилядният екземпляр от модела Логан на "Дачия" бе произведен в понеделник, 4 юли, съобщиха от румънската компания, собственост на Рено. Перленосивият Логан 1.4 MPI, който слезе от конвейра на завода "Миовени" в Питещ, е предназначен за румънския пазар.
Производството на модела Логан в голяма степен разчита на техниката на фирмата-майка: платформата е на Рено Модус, предният мост идва директно от второто поколение на Клио, скоростите са от стария Еспас, двигателите също са на Рено.
Логан, чието основно предимство е базовата цена (около 5 000 евро), се сглобява в Румъния, където трудът е доста по-евтин, отколкото в останалата част на Европа.
Производството започна през юни 2004 г., като първоначално капацитетът на завода в Питещ бе скромните от 21 автомобила на ден. През октомври миналата година румънците започнаха да сглобяват по 300 коли дневно, а от март 2005г. 500 автомобила напускат конвейра на "Миовени".
От един месец насам се правят по 640 Логан-а на ден, като по този начин юни стана най-производителния месец със 17 202 сглобени автомобила.
Именно този модел на Дачия стана и първият, който мина на краш-тестове в EuroNCAP. След проведените изпитания за сигурността на автомобила бяха присъдени три от максимално възможни пет звезди - резултат, съизмерим с този на останалите представители на същия ценови клас.
До голяма степен приличните резултати на краш-тестовете се дължат на технологиите на Рено - френската режия инвестира 500 млн. евро в завода в Питещ, а освен това Рено напоследък се слави като производител на едни от най-сигурните автомобили в Европа.
В наскоро проведени тестове дори мъникът Клио 3 взе максималните 5 звезди на EuroNCAP, след като това бе сторил и по-големият брат Меган.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!