В дъхновението на Живанши обаче датира много преди това, повече от 40 години назад, през 1925-а. Тогава легендарната Коко Шанел представила колекцията си момчешки рокли - тип "гарсон", много от които били черни.
Тогава правият силует и минималистичната кройка карат "Харпърс базар" да възкликне, че Шанел е създала малката черна рокля, еквивалент на автомобила "Форд" за сезона.
Самата актриса описва Живанши като свой имиджмейкър и... психиатър, защото външността, която създал за нея, й давала увереност да играе.
Двамата се запознали през 1953 г., когато била "кльощава малка никаквица". Тя тъкмо е заснела дебютния си филм "Римска ваканция", който все още не бил излязъл по екраните, и й предстояло участието в "Сабрина" под режисурата на знаменития Били Уайлдър.
Три години по-възрастен от нея, на 26, френският моделиер бил в нейните очи най-новият, най-младият и най-вълнуващия създател на висша мода в Париж. Когато му съобщили, че го търси г-ца Хепбърн, той логично си помислил, че става дума за утвърдената холивудска икона със същата фамилия - Катрин Хепбърн.
Бил толкова ангажиран с поредната си колекция, че бил на косъм да отклони молбата на Одри, която искала той да осигури целия й гардероб за предстоящия филм. Тя обаче го очаровала...
За "Закуска в Тифани" роклята била изработена в три екземпляра. Единият от тях се намира в Музея на костюма в Мадрид (Museo del Traje), другият - в архива "Живанши" в Париж, а предложената на лондонския търг е от собствената колекция на дизайнера ветеран.
Всъщност обаче продадената снощи рокля не е точно този модел, който Хепбърн носи в началото на филма - той е без цепка за разлика от останалите две копия, разкриват от "Кристис" (Christies.com).
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!