Л егендарната компания "Астън Мартин" (AstonMartin.com), известна не само като предпочитания от агента на Нейно Величество Джеймс Бонд производител на автомобили, отново стана британска.
Закъсалият с финансите американски гигант "Форд", който през 1987 г. купи 75% от "Астън Мартин", а по-късно придоби и останалата част, сложи край на месеците спекулации около бъдещото на легендарния автомобилопроизводител.
Купувачът, платил 479 млн. лири (ок. 925 млн. долара), е консорциум, воден от шефа на "Продрайв" Дейв Ричардс. Заедно с него в предприятието участва банкерът Джон Синдърс, както и две кувейтски компании - "Инвестмънт Дар" и "Адийм Инвестмънт".
"Форд" все пак запазват известен дял - на стойност 40 млн. лири (77 млн. долара).
Продажбата на "Астън Мартин" отговаря на основните цели пред "Форд" - преструктуриране на дейността, постигане на печелившо производство при по-малки обеми на продажбите, както и разнообразяване на продуктовата гама, обяви шефът на американския гигант Алън Мълали.
"От гледна точка на "Астън Мартин" продажбата ще осигури достъп до допълнителен капитал, който ще позволи компанията да продължи ръста си и след периода "Форд". Сделката е добра за двете страни. Желаем на "Астън Мартин" само успехи", добави той.
За миналата година "Форд" отчете рекордни загуби от 12,7 млрд. долара и трябваше да вземе 23 млрд. долара кредити, за да финансира преструктурирането си.
"Това е невероятна възможност. "Астън Мартин" е една от иконичните марки в света на автомобилите. Уверени сме, че сега имаме всички нужни съставки, за да стигнем още по-високо", коментира Дейв Ричардс.
Според очакванията настоящият шеф на компанията - др. Улрих Бец, ще остане на поста си и при новите собственици.
Това е ново начало, което ще позволи на компанията дори още по-високи постижения, заяви той, като определи случващото се като "изключително вълнуваща възможност".
Макар да учи за счетоводител, Дейв Ричардс се захваща с автомобилен спорт. През 1981 г. печели Световния реали шампионат, в който участва като навигатор на Ари Ватанен.
Малко по-късно се оттегля от активна състезателна кариера, а през 1984 г. основава компанията "Продрайв" (Prodrive.com), която с течение на времето издига на изключително ниво.
Освен че към момента се грижи за състезателните отбори на "Субару" и "Астън Мартин", тя притежава телевизионните права на Световния рали шампионат, след като придоби основаната от Ф1 гуруто Бърни Екелстън компания "Интернашънъл Спортсуърлд Комюникейтърс".
От 2008 г. "Продрайв" влиза и във "Формула 1". В недалечното минало Дейв Ричардс беше последователно шеф на тимовете на "Бенетон" и БАР.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!