Председателят на Комисията за защита на потребителите Дамян Лазаров предупреди, че е възможно потребителите да бъдат подведени при рекламирането на цени на билети за самолетни полети в интернет сайтове у нас. Изводът е направен след проведено проучване на българските сайтове, в които се предлагат за продажба самолетни билети, съобщиха още от ведомството. Проучването е направено на 25 и 26 септември.
Други възможни проблеми могат да възникнат с коректността на условията в договорите, които компаниите предлагат на клиентите си, смятат от КЗП. От прегледаните 54 интернет страници 18 са маркирани за по-подробен анализ поради възникнали съмнения за нарушения. 14 от случаите се отнасят за рекламиране на привлекателни цени, а останалите 4 са породили съмнения относно договорните условия.
В два от случаите на втория етап от проучването е установено, че сайтовете са на компании, регистрирани извън територията на Р България. Нискотарифна чуждестранна самолетна компания е предоставяла противоречива информация за това дали е възможно на борда на самолета да пътуват деца до 14 годишна възраст без придружител. Другата е поддържала на български само страницата за резервации, без да дава възможност на посетителите да се запознаят с общите условия, тъй като такива не са налични.
"Засега тези опасности при закупуването на самолетни билети от бълтарски сайтове остават хипотетични, тъй като проучването е показало, че повечето от тях са на туристически агенции и са чисто информативни. Т.е. те предлагат възможност за справка за цените на билети след въвеждане на определени параметри като дестинация, дата на полет и пр. Това означава, че реално чрез сайтовете се извършва продажба след предоставяне на индивидуална оферта." - уточиха от КЗП. Представители на комисията обаче напомниха, че проблемите, които у нас биха могли да се появят в близко бъдеще, вече съществуват в страните, които са членове на ЕС от по-рано. Резултатите от проучването, проведено в останалите страни показват, че над 50% от всички сайтове имат нередности, в частност, такива отнасящи се до указването на цената, условията на договаряне и яснотата на предлаганите условия. Проучването е проведено в периода 24 до 28 септември.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!