"Пежо" провежда интензивни изпитания на новия си модел в средния клас, който ще наследи 307-ицата. "Пежо 308" официално ще бъде показан пред публика на автосалона във Франкфурт.
На европейския пазар моделът се очаква да се появи едва догодина, но едновременно като хечбек с три и пет врати, както и комби. Откритата версия ще дойде малко по-късно, разказва Автопрес 2001.
Новото "308" е с 40 мм по-дълго от предшественика си, но пък и малко по-ниско.
"PSA Пежо-Ситроен" продължават да развиват собствената си стратегия с използването на три основни платформи, които ще са в основата на всеки следващ нов модел на двете компании.
Единственото изключение са паркетните всъдеходи "Пежо 4007" и "Ситроен C-Кросър", които ще имат еднаква платформа с последния "Мицубиши Аулендър".
"Пежо 308", както и "Ситроен C4", се подготвят на върху платформата PF2, разработена за автомобили с предно задвижване, която предлага възможност за използване на двата основни типа предавателни кутии - механична и автоматична.
Тя позволява монтирането на широка гама бензинови и дизелови двигатели с работни обеми от 1,4 до 2,2 л.
Акцент при моторите на 308-ицата са 2,2-литровият турбодизел с мощност 170 к.с. и новият 1,6-литров бензинов агрегат, разработен съвместно с БМВ.
Подобно на "Фолксваген КросГолф" PSA предвижда и квазиSUV-вариант за "308", който ще има оптиката на високопроходим автомобил, но не и задвижване на четирите колела.
За новия си модел "Пежо" готвят и спортен вариант, който ще се казва "308 RC". Мощността му ще е 210 к.с.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!