Д ългоочакваната за хиляди автомобилни фенове у нас новина вече е официална - "Топ Гиър" (TopGear.com), култовото тв предаване на Би Би Си, тръгва на български. Стартът е на 24 февруари, 16.30 ч., ефирът - на телевизия Би Ти Ви.
В някои от уикендите шоуто ще се излъчва от в събота от 15,30 ч. заради кръговете от Формула 1. Предаването ще върви в серии от половин час, които се
изпращат директно от Острова, а в България се дублират
В първите две недели родните фенове ще видят един от най-вълнуващите филми на Джеръми Кларксън и компания - "Зимните олимпийски игри на "Топ Гиър".
Британската класика заема мястото на българското предаване "Шоурум", което в близко бъдеще ще тръгне по новата национална телевизия ТВ2.
Междувременно излезе новият брой на българския "Топ Гиър", в който също има информация за старта на тв предаването.
В списанието са представени наградите на медията за 2008 г. Гастролират 12 автомобила, събрани за специални фотосесии и тестове в Япония. Накрая, за да определят кой е автомобилът на 2008-а, един срещу друг се изправят "Нисан GT-R" и "Ауди R8".
Болидите са тествани от Стиг на пътища, по които се вихрят японските рейсъри. Изданието на Би Би Си не награждава само возила, а и личности. Сред получилите призове са Ангела Меркел, Джордж Буш, покойният Колин Макрий, Дарио Франкити, Луис Хамилтън и босът на ФИАТ Лука де Мео.
Главният редактор на британското списание Майкъл Харви обяснява какви са критериите при определяне на наградите и за различията и споровете си с Джеръми Кларксън.
Основният тест в българското издание
е на "Тойота Ленд Круизър V8" - Голямата стъпка на всъдеходите. Изпробвани са още моделите: "Ауди A4", "БМВ Алпинa B3 БиТурбо", "Мазда CX-7", "Дайхацу Териос", "Мазерати Кутропорте GT S", "Субару Трибека", "Мерцедес ML 63 AMG", "Джагуар XF", "Хюндай i30 SW", "Рено Клио ST" и "Гранд Модус", "Форд Фокус".
В рубриката "Лица" списанието ни напомня за неповторимия Жил Вилньов, а тест пилотът Влади Кулев е хванал перото, за да изрази зимните неволи на българските шофьори.
Водещи на "Топ Гиър" са изключително популярните не само във Великобритания, а в целия свят
Джеръми Кларксън, Ричард Хамънд и Джеймс Мей
В настоящият си формат тв шоуто си е извоювало легендарен статут. Аудиторията му надхвърля 350 млн. зрители и е №1 в света в неофициалната класация на тегления от интернет.
Забавното предаване е в състояние да промени съдбата на всеки автомобил в Европа. Много са случаите, в които фирми, организации и дори правителства са искали спирането му.
Шоуто залага на характерното английско чувство за хумор, нестандартно представяне на най-новите и ексклузивни автомобили, остра критика и изключително професионално заснемане на видеоматериалите.
Към групата на водещите се причислява и мистериозният пилот Стиг, който никога не говори, не маха своя шлем и не разкрива своята истинска самоличност, която е сред
най-добре пазените тайни в света на автомобилните медии
Водещите казват това, което мислят и изправят на нокти автомобилните компании. Един от най-фрапиращите случаи е при представянето на БМВ Х3.
След като изтъква някои негови предимства пред конкурентите, енигматичният Кларксън започва да критикува немският модел и за капак затъва няколко пъти в поле. Налага се намесата на трактор.
Още на другия ден само в Лондон са отказани стотици поръчки за X3 и загубите на местните дилъри са значителни.
Срещу предаването на Би Би Си има обвинения в сексизъм, опасно шофиране и неглижиране на проблемите с околната среда.
Кларксън отговори публично в типичен за него стил: "Няма листо или трева на тази планета, през която не бих минал с автомобил!"
В тест с реактивен драгстер през есента на 2006 г. Ричард Хамънд едва не загуби живота си и катастрофата отново провокира дискусии за свалянето на шоуто от екран.
Пет месеца по-късно предаването се завърна в ефира и първата серия с кадри от инцидента имаше по-висок рейтинг от финала на английския "ВИП Брадър".
Би Би Си винаги отхвърля обвиненията с обяснението, че провокативните изказвания, коментари и кадри са преди всичко забавно зрелище. В момента
"Топ Гиър" е външната продукция с най-висок бюджет в Би Би Си
Шоуто се появява за първи път в ефира през 1977 г. като обикновено магазинно предаване за коли. През 1987 г. към екипа се присъединява бившият пилот от Формула 1 Тиф Нидъл, а след идването на журналиста от списание "Пърформънс Кар" Джеръми Кларксън предаването става все по-популярно.
ТG достига своя пик през 1999 г. когато аудиторията му е 6 млн. зрители. В този момент обаче
Кларксън решава да напусне и това има катастрофален ефект:
през 2001 г. зрителите му са наполовина по-малко и предаването е спряно от екран.
През 2002 г. "Топ Гиър" се завръща с различен формат и Кларксън като основен водещ.
Оттогава всяка седмица само във Великобритания над 8 млн. зрители сядат пред телевизорите, за да го гледат в праймтайма по Би Би Си 2. По света аудиторията е много по-внушителна - 350 млн.
Снимачната площадка на "Топ Гиър" е опразнен авиационен хангар край стара частна самолетна писта в парка Дънсфолд в графство Съри. С помощта на британският производител на спортни автомобили "Лотус", TG създава там и своя автомобилна писта.
Излъчванията по Би Би Си 2 са на сезони, като обикновено през лятото се снима из целия свят, а наесен тръгват предаванията.
Студийните записи се правят в сряда преди излъчването в неделя, като се допускат около
400 гости с безплатен билет
Напливът е толкова голям, че последните записали се по интернет трябва да чакат 17 години, за да им дойде редът.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!