0
Лс созното подразделение на гиганта Toyota, произвеждащо автомобили предимно за американския пазар, от няколко години започна да налага пордукцията си и на Стария континент. Марката Lexus вече се появи и на нашия пазар за нови автомобили. Темата на материала ни третира един от компактните спортни седани, наречен IS200, който е пряка конкуренция на европейските хитове BMW трета серия, Mercedes-Benz C-klasse и Audi A4. "Американската Toyota", както специалистите наричат Lexus, впечатлява с изключително качество, иновации и нестандартност. В България се предлага и модификацията IS300, която външно не се различава от разглеждания от нас модел. Разликата се крие под капака, където е монитран значително по-мощен агрегат, който за съжаление се облага с акциз. Именно поради тази причина решихме да акцентираме на по-евтиния IS200 - оборудван с редови шестак и мощност от 155 к.с.

Екстериор
От известно време повечето тунинг ателиета въведоха една нова мода, наречена кристална. Става дума за прозрачни задни светлини, които все по-често започват да се монтират като доработка на много от европейските модели. Компанията Lexus е една от първите, които серийно оборудва автомобилите си с т.нар. кристални стопове, като спокойно може да се нарече основоположник на течението "кристална мода". Естествено, и IS200 е оборудван с такива задни светлини, придаващи на автомобила строга индивидуалност и изразителност. Освен тях има и кръгли стоп-светлини, които са присъщи повече на спортно купе, отколкото на седан, но пасват идеално на нестандартния облик на Lexus IS200. Спортният седан е с характерна външност и отпред. Издълженият капак, скосената радиаторна решетка и масивната броня придават на автомобила повече от достатъчна доза агресия. За този "злобничък" облик на "муцуната" основна роля играят и предните многосекторни светлини. Те са покрити от гладко стъкло, а издълженият им край, в който са вградени пътепоказателите, е изтеглен назад и настрани. Големият въздухозаборник, интегриран в долната част на предната броня, завършва картинката на един истински атлет. Иначе седанът е лишен от излишни детайли, хромът по каросерията е почти незабележим, но въпреки това от автомобила лъха лукс и разкош. В стандартното оборудване са включени много ефектни 17-цолови лети джанти, правещи Lexus-а още по-ефектен.

Интериор
Салонът на IS200 също впечатлява с интересни дизайнерски решения. Уредите на арматурното табло са концентрирани основно пред водача и претставляват синтез от стандартни и екстравагантни прибори. Те обаче не са достатъчно информативни, макар да отчитат всички по-важни дейности на двигателя и прилежащите му възли и агрегати. Цялото купе е силно изнесено назад, заради по-дългия (в сравнение с алтернативите) моторен отсек.

Въпреки това видимостта на водача е добра. Седалките са твърди, но ергономични и удобни. Единственият им недостатък е слабата странична поддръжка в долната част, причиняваща лек дискомфорт при спортно каране и остри завои. Отзад мястото за тримата пасажери е отлично. Дори и ръстови мъжаги биха се чувствали удобно. Само сгъваемият подлакътник в средата на този "диван" би причинил леко неудобство на един от пасажерите. Като цяло базовото оборудване е доста богато, но това е присъщо за почти всички алтернативи. Багажното пространство се характеризира с приличен обем и функционалност. Трябва да се отбележи наличието на сгъваема торба, предназначена за ски, която стига чак до гърба на предните седалки. Повечето елементи, извайващи интериора на Lexus IS200 предразполагат водачи с нюх към спортното каране. В "американската Toyota" трудно ще откриете елементи, имитиращи махагон. Повечето декоративни детайли са изработени от алуминий, като салонът прилича на доработка от някоя туниг студия.

Двигател и окачване
Вече споменахме, че агрегатът с който е оборудван IS200 е шестцилиндров. Той е снабден с по четири клапана на цилиндър, с атмосферно пълнене е и развива мощност от 155 к.с. Окомплектован е със шестсепенна механична скоростна кутия, през която въртящият момент се предава на задните колела. Това решение е причина за изключително спокойния ход на агрегата във всичките му режими на работа. Наред с това той осигурява на автомобила отлична динамика и еластичност.
Окачването е многолостово, независимо отзад, като схемата му е подобна на тази при Mercedes. Въпреки сложното окачване и наличието на система за контрол на сцеплението, стабилността на автомобила на хлъзгава настилка не е от най-добрите. Това обаче е характерна черта за всички алтернативи със задно предаване. Иначе окачването е малко твърдо, но газовите амортисьори успешно "погасяват" вибрациите, причинени от различни неравности по пътя. Спирачната система е без забележки - предните дискове са вентилирани, а задните не.

Цена
Парите, необходими ви за нестандартния седан, не са нито повече, нито по-малко в сравнение с основните конкуренти. За тях вие получавате автомобил, предназначен за скоростна езда, в който се откриват черти, присъщи и на BMW, и на Mercedes.

Спортният седан притежава облик, който е съвместим с изтънчения европейски вкус, а самият автомобил е сериозен конкурент на хитовите немски возила от този клас. Все пак всичко е въпрос на избор.
Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Разговор между блондинки: - Чух, че пак са те скъсали на шофьорския изпит. Какво се случи? - Еми наближаваме кръгово движение и виждам знак "30",…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Майка призна, че е убила 7-годишния си син

Майка призна, че е убила 7-годишния си син

Свят Преди 1 час

„Това беше трагичен инцидент, при който полицаи разследваха смъртта на малко дете от ръцете на майка му“, съобщи главен инспектор Уилямс

<p>Лидерският провал на Шолц</p>

Липса на човешка емпатия и политическа смелост: Лидерският провал на Шолц

Свят Преди 1 час

Партията на Шолц изглежда решена да се провали безславно

Дженифър Лопес предизвика слухове за връзка с охранител

Дженифър Лопес предизвика слухове за връзка с охранител

Любопитно Преди 2 часа

Лопес вярва, че „малко флирт може да подобри имиджа ѝ“

<p>Кремъл: Ракетата беше предупреждение към Запада</p>

Кремъл: Хиперзвуковата ракета беше предупреждение към Запада

Свят Преди 2 часа

Русия "ясно демонстрира" как ще изглежда отговорът ѝ

Снимката е илюстративна

Мъжът, инсценирал смъртта си, изпрати 24-секундно видео

Свят Преди 3 часа

24-секундното видео, което Боргуордт е изпратил на властите, е заснето в стил селфи и го показва в апартамент с бели стени

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

България Преди 3 часа

Финалното решение ще бъде взето декември, добави премиерът

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

България Преди 3 часа

"България подкрепя независимостта, интегритета и безпристрастността на МНС в отговорната му мисия да разследва най-тежките престъпления по международното право"

<p>Режат ръце, изтръгват нокти, изгарят хората живи</p>

Журналист разкри тактиката на Вагнер за дезинформация в Африка

Свят Преди 3 часа

"За мен е важно да споделя тази история, за да може да се въздаде справедливост"

„Нанесох много вреди“: Дензъл Уошингтън разказа за злоупотребата си с наркотици и алкохол

„Нанесох много вреди“: Дензъл Уошингтън разказа за злоупотребата си с наркотици и алкохол

Любопитно Преди 3 часа

69-годишният носител на „Оскар“ е трезвен от почти 10 години

<p>Истинската история на Пепеляшка</p>

Истинската история на Пепеляшка

Любопитно Преди 4 часа

Коя е всъщност Пепеляшка и колко мрачна би могла да бъде тази приказка

Радев: Не мисля, че се задава конституционна криза

Радев: Не мисля, че се задава конституционна криза

България Преди 4 часа

Държавният главата посочи обаче, че не вижда как ще функционира правителството по този начин

Асен Василев: ПП не се моли на никого

Асен Василев: ПП не се моли на никого

България Преди 4 часа

Затова ще подкрепим най-възрастния за председател на Народното събрание, посочи той

<p>Отрова за мишки ли е убила&nbsp;Сталин?</p>

Неразгаданите загадки на Студената война

Свят Преди 4 часа

Бил ли е отровен Йосиф Сталин и какво се знае за мистериозното потъване на подводницата К-129

<p>Индия се смалява в полза на Китай</p>

Ще изчезне ли Индия под Китай?

Свят Преди 5 часа

Индийската тектонична плоча се движи с около пет сантиметра за една година в посока към Евразийската, и още по-точно - приплъзва се под Китай

Валерий Залужни

Украинският генерал Валерий Залужни: Третата световна война вече започна

Свят Преди 5 часа

„Украйна вече не е изправена само срещу Русия“, каза генералът