Лс созното подразделение на гиганта Toyota, произвеждащо автомобили предимно за американския пазар, от няколко години започна да налага пордукцията си и на Стария континент. Марката Lexus вече се появи и на нашия пазар за нови автомобили. Темата на материала ни третира един от компактните спортни седани, наречен IS200, който е пряка конкуренция на европейските хитове BMW трета серия, Mercedes-Benz C-klasse и Audi A4. "Американската Toyota", както специалистите наричат Lexus, впечатлява с изключително качество, иновации и нестандартност. В България се предлага и модификацията IS300, която външно не се различава от разглеждания от нас модел. Разликата се крие под капака, където е монитран значително по-мощен агрегат, който за съжаление се облага с акциз. Именно поради тази причина решихме да акцентираме на по-евтиния IS200 - оборудван с редови шестак и мощност от 155 к.с.
Екстериор
От известно време повечето тунинг ателиета въведоха една нова мода, наречена кристална. Става дума за прозрачни задни светлини, които все по-често започват да се монтират като доработка на много от европейските модели. Компанията Lexus е една от първите, които серийно оборудва автомобилите си с т.нар. кристални стопове, като спокойно може да се нарече основоположник на течението "кристална мода". Естествено, и IS200 е оборудван с такива задни светлини, придаващи на автомобила строга индивидуалност и изразителност. Освен тях има и кръгли стоп-светлини, които са присъщи повече на спортно купе, отколкото на седан, но пасват идеално на нестандартния облик на Lexus IS200. Спортният седан е с характерна външност и отпред. Издълженият капак, скосената радиаторна решетка и масивната броня придават на автомобила повече от достатъчна доза агресия. За този "злобничък" облик на "муцуната" основна роля играят и предните многосекторни светлини. Те са покрити от гладко стъкло, а издълженият им край, в който са вградени пътепоказателите, е изтеглен назад и настрани. Големият въздухозаборник, интегриран в долната част на предната броня, завършва картинката на един истински атлет. Иначе седанът е лишен от излишни детайли, хромът по каросерията е почти незабележим, но въпреки това от автомобила лъха лукс и разкош. В стандартното оборудване са включени много ефектни 17-цолови лети джанти, правещи Lexus-а още по-ефектен.
Интериор
Салонът на IS200 също впечатлява с интересни дизайнерски решения. Уредите на арматурното табло са концентрирани основно пред водача и претставляват синтез от стандартни и екстравагантни прибори. Те обаче не са достатъчно информативни, макар да отчитат всички по-важни дейности на двигателя и прилежащите му възли и агрегати. Цялото купе е силно изнесено назад, заради по-дългия (в сравнение с алтернативите) моторен отсек.
Въпреки това видимостта на водача е добра. Седалките са твърди, но ергономични и удобни. Единственият им недостатък е слабата странична поддръжка в долната част, причиняваща лек дискомфорт при спортно каране и остри завои. Отзад мястото за тримата пасажери е отлично. Дори и ръстови мъжаги биха се чувствали удобно. Само сгъваемият подлакътник в средата на този "диван" би причинил леко неудобство на един от пасажерите. Като цяло базовото оборудване е доста богато, но това е присъщо за почти всички алтернативи. Багажното пространство се характеризира с приличен обем и функционалност. Трябва да се отбележи наличието на сгъваема торба, предназначена за ски, която стига чак до гърба на предните седалки. Повечето елементи, извайващи интериора на Lexus IS200 предразполагат водачи с нюх към спортното каране. В "американската Toyota" трудно ще откриете елементи, имитиращи махагон. Повечето декоративни детайли са изработени от алуминий, като салонът прилича на доработка от някоя туниг студия.
Двигател и окачване
Вече споменахме, че агрегатът с който е оборудван IS200 е шестцилиндров. Той е снабден с по четири клапана на цилиндър, с атмосферно пълнене е и развива мощност от 155 к.с. Окомплектован е със шестсепенна механична скоростна кутия, през която въртящият момент се предава на задните колела. Това решение е причина за изключително спокойния ход на агрегата във всичките му режими на работа. Наред с това той осигурява на автомобила отлична динамика и еластичност.
Окачването е многолостово, независимо отзад, като схемата му е подобна на тази при Mercedes. Въпреки сложното окачване и наличието на система за контрол на сцеплението, стабилността на автомобила на хлъзгава настилка не е от най-добрите. Това обаче е характерна черта за всички алтернативи със задно предаване. Иначе окачването е малко твърдо, но газовите амортисьори успешно "погасяват" вибрациите, причинени от различни неравности по пътя. Спирачната система е без забележки - предните дискове са вентилирани, а задните не.
Цена
Парите, необходими ви за нестандартния седан, не са нито повече, нито по-малко в сравнение с основните конкуренти. За тях вие получавате автомобил, предназначен за скоростна езда, в който се откриват черти, присъщи и на BMW, и на Mercedes.
Спортният седан притежава облик, който е съвместим с изтънчения европейски вкус, а самият автомобил е сериозен конкурент на хитовите немски возила от този клас. Все пак всичко е въпрос на избор.
Кристална мода (Пазарът в България)
Луксозното подразделение на гиганта Toyota, произвеждащо автомобили предимно за американския пазар, от няколко години започна да налага пордукцията си и на Стария континент.
24 септември 2003, 13:46
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!