Корабът обаче бил локализиран на 73 м дълбочина с помощта на ехолот и поради подобряване на времето водолазен екип ще се опита да се спусне дотам, информират от фирмата мениджър на кораба "Провидънс шипинг".
Днес търсенето на членове от екипажа и вещи от "Хера", който плаваше под камбоджански флаг, продължава. Операцията по издирването е била подновена рано тази сутрин, съобщи БНР. От турския морски спасително-координационен център са уточнили, че днес тя ще продължи както вчера - по море и суша, въпреки заявеното намерение да се провежда само по бреговата ивица. По международните стандарти подобно издирване продължава минимум три денонощия.
Според близки на моряците корабът е разполагал със спасителен съд за 30 души и достатъчно провизии. Най-правдоподобната хипотеза засега обаче е доста мрачна, тъй като 30-годишният кораб е потънал буквално за няколко минути. Смята се, че моряците не са успели да напуснат "Хера" и са се издавили вътре, а труповете им са още на дъното на Черно море, в потъналия съд.
Докато телата им не бъдат извадени обаче, те не се водят загинали, а изчезнали. Затова засега няма да се обявява и национален траур.
Повечето от моряците на "Хера" са от Варна, а някои били съвсем млади (1980-и набор), още студенти. Ето пълният списък на екипажа (според неделния "24 часа"):
Атанас Атанасов (капитан), Александър Каменов, Желязко Георгиев, Живко Топалов, Илия Димитров, Кирил Димов, Мартин Милчев, Начо Начев, Никола Спахиев, Петър Колев, Петър Петров, Пламен Димитров, Светослав Георгиев, Стефан Пеев, Стоян Станков, Филко Фердинандов, Христо Милков и двама украинци.
Варненската фирма "Провидънс шипинг", която стопанисва кораба, е договорила турски водолази да се спуснат днес до потъналия кораб, съобщи Би Ти Ви (bTV.bg). Междувременно стана ясно, че социалното министерство ще започне проверка какви са били трудовоправните отношения между фирмата и моряците на борда на "Хера".
Отплаването на кораба от украинското пристанище при толкова лошо време е било грешка, коментира от своя страна пред Би Ти Ви изпълнителният директор на Българския корабен регистър Иван Караатанасов. Според него в случая е нарушена добрата морска практика, което е и основна причина за корабокрушението. При минусовите температури в Украйна въглищата на борда на "Хера" със сигурност са били замръзнали, обясни Караатанасов. При силното вълнение и при допира с по-топлата морска вода част от товара се е превърнал в каша, която е залепнала на единия борд, и именно това е причинило преобръщането на кораба, смята той.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!