След направените снимки е била уточнена и точната дълбочина на потъването - 73,5 м. "Хера" лежи на десния си борд, като липсва капакът на хамбар №1. Основната цел на обследването е била да се открие дали спасителната лодка и плотовете са потънали с кораба. Поради слабата видимост и многото разпилени останки на повърхността обаче не е било възможно да се открият ясни доказателства за това. Материалът, заснет от камерата робот досега, също не показва това. Ако има лодка, най-вероятно тя е затисната и не може да се види.
От транспортното министерство припомнят, че първият опит за спускане на робот до "Хера" беше неуспешен. Вчера турските спасителни власти успяха да потопят нова камера за дълбоководно заснемане на местопроизшествието. Работата на издирвателните екипи продължила до полунощ.
Днес около 14 ч. са били намерени спасителна лодка, две жилетки и един термокостюм, предаде БНР.
По-рано, на 14 февруари, ден след инцидента, около нос Маара бил открит спасителен пояс от потъналия кораб, припомнят от транспортното министерство. Пак там бил намерен и черен спасителен плот без надписи, който обаче не е бил припознат като част от оборудването на "Хера". На 15-и, в неделя, било открито и въже.
На 17 февруари около нос Йон, на 10 км източно от Босфора, са открити четири спасителни жилетки, две от които са силно омазнени. На същото място е намерена и пейка с прикрепен горивен резервоар от дясната спасителна лодка на "Хера", която е припозната като част от реквизита на кораба.
Всички предмети, открити по време на издирвателната операция, се намират в Центъра за трафик-контрол на Босфора.
175 тона гориво и 65 тона дизел, близо 12 000 т въглища лежат на дъното, където потъна корабът "Хера", уточни по-рано "Дарик радио" (Darik.net). Вече има известно изтичане, причина за което са силните обратни течения в пролива, като изтичането мъти водата около кораба и допълнително ограничава видимостта под вода.
До 2001 г. "Хера" е плавал под кипърски флаг и е носел името "Волф", според документи на Балтийската морска трудова борса. В края на 2001 г. корабът е бил продаден на сегашния си стопанин. Предишният собственик на "Хера" е била компанията "Пантакс шипинг", регистрирана в Гърция. Преди да го нарекат "Хера" (на името на върховната богиня в древногръцката митология) корабът е носил имената "Кротон", "Хаево 5" и "Волф". Плавателният съд е построен през 1974 г. в Япония.
По официалните документи на Парижкия меморандум корабът е проверяван два пъти през 2000 г. Първата проверка е в пристанище Новоросийск, а втората - в пристанище Волос в Гърция. И при двете проверки са направени пет забележки по състоянието на кораба. От тях две са за безопасността при товарене, по една за неизправност на навигационната система и лошо противопожарно съоръжение, а последната забележка е за ниска степен на безопасност на екипажа.
След като корабът е бил продаден и преименуван на "Хера", проверки не са правени, допълва "Дарик".