З лополучният кипърски Боинг-737 на авиокомпанията "Хелиос Еъруейз", който се разби миналата неделя в Гърция, е бил единственият от 13-те вписани в кипърските регистри без лиценз за полети над 8500 м височина, разкрива кипърският в. "Филелефтерос".
Изданието публикува няколко документа, сред които и писмо на специалния съветник от Гражданската авиация на Кипър от 17 март 2005 г., в което на
компанията се обръща внимание за допуснати сериозни проблеми, пропуски и недостатъци във връзка с безопасността на полетите.
В писмото се подчертава също, че авиокомпанията не е извършила никакъв технически и летателен контрол на своите самолети.
В. "Филелефтерос" публикува още и документ за подписан договор между Гражданската авиация на Кипър и лондонска компания, на която е бил възложен техническият контрол на самолетите на "Хелиос Еъруейз". Срокът на договора е изтекъл на 31 март 2005 г. и не е бил подновен.
От кипърския превозвач категорично опровергаха тези твърдения, посочва изданието.
Пред гръцкото радио "Скай" високопставен представител на кипърската полицията заявил, че от Гражданската авиация на Кипър са били иззети всички документи на превозвача до приключване на следствието и пълното изясняване на причините за самолетната катастрофа.
Самолет на кипърската авиокомпания "Хелиос еъруейз" със 115 души на борда и 6-членен екипаж се разби североизточно от Атина. Нямаше оцелели. Машината изпълняваше полет по маршрут Ларнака-Атина-Прага.
"Хелиос еъруейз" е основана през 1999 г. като първата независима частна авиокомпания в Кипър.
Превозвачът извършва редовни полети между Кипър и София, Атина, Лондон, Дъблин и Страсбург.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!