С лед няколко концептуални модела "Форд" най-сетне показа новия си компактен хечбек и сложи край на спекулациите относно евентуална смяна на името на модела, запазвайки названието "Фиеста".
Версията ще се продава в Европа, Азиатско-тихоокеанския регион и Южна Африка, а производството й ще започне в завода в Кьолн в края на тази година, информира "Спийд-прес".
Новата "Фиеста" се очаква да се появи и във версия седан на пазара в Китай и Северна Америка.
Както можеше да се очаква, колата използва голяма част от дизайнерските решения на представената на изложението във Франкфурт студия "Върв" - включително трапецовидната радиаторна решетка, изтеглените назад фарове и силно наклоненото предно стъкло.
В технологично отношение конструкторите са направили много за повишаване на комфорта по време на движение и за намаляване на шума в купето.
Новата "Фиеста" първоначално ще се предлага с два бензинови (1,4 л - 60 к.с., 1,6 л - 115 к.с) и два дизелови (1,25 - 60 к.с. и 80 к.с.) агрегата. Изборът в трансмисията ще бъде между 6-степенната механична и новата Durashift автоматична скоростна кутия.
Другата новост, представена от "Форд", е кросоувърът "Куга", чийто официален дебют ще се състои на салона в Женева в началото на март.
Автомобилът е създаден на базата на концептуалните модели "Йосис X" от салона в Париж през 2006 и предпроизводствения модел "Куга" от изложението във Франкфурт миналата година. Моделът ще се продава само в Европа, като се очаква да се появи в представителставта на марката към средата на годината.
Новият "Куга" следва философията на отлично приетия C-Car дизайн, използван в автомобили като европейския "Фокус" и C-MAX. Той ще бъде предлаган във варианти със задвижване на предните колела и на двата моста, като последният ще използва full-time трансмисията Haldex.
Първоначално автомобилът ще бъде оборудван с дизелов двигател Duratorq TDCi с мощност 136 к.с и максимален въртящ момент 340 Нм при 2000 оборота в минута.
По-късно ще бъдат предложени и други силови агрегати, включително и първият хибрид на европейския клон на "Форд".
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!