0

Д евизът гласи: Икономия на гориво! Опитите в това отношение не са от вчера - всички помним модела "Лупо" на "Фолксваген", рекламиран навремето много шумно като колата, която ще харчи само по 3 л гориво на 100 км.

Като че ли обаче си останахме само с рекламата, поради простата причина, че колата не успя да спечели купувачите и не се превърна в масов автомобил, коментира българската редакция на радио "Дойче веле".

Сега производителят от Волфсбург е решил да направи нов опит - за 2010 г. той планира пускането на пазара на еднолитрова кола. Едно трябва да е ясно обаче още отсега - подобно на "Лупо" и новият суперикономичен VW обаче със сигурност няма да бъде евтин.


Както съобщи шефът на "Фолксваген" Мартин Винтеркорн, каросерията на автомобила ще бъде изработена предимно от изкуствени субстанции и магнезий, двигателят ще бъде едноцилиндров с обем от 300 куб. см., а максималната скорост ще достига 120 км/ч.

Ето какво мисли за бъдещия екологичен хит сред автомобилите професорът по автомобилна икономика Фердинанд Дуденхьофер от Гелзенкирхен: "Когато се движите с колата по магистрала, ще трябва да се кръстите постоянно, да не бъдете изпреварвани от ТИР-ове. Трудно мога да си представя, че от този модел ще бъдат продадени много автомобили - може би между 500 и 1500 бройки."

Автомобилът-чудо ще бъде построен върху платформата на концептуалния модел Up!, представен от "Фолксваген" на автомобиления салон във Франкфурт.

Това ще бъде малък 4-местен автомобил. Независимо от късите срокове Дуденхьофер смята, че е възможно колата да се появи на пазара през 2010 г.

Въпросът обаче е на каква цена. Със сигурност това няма да бъде съвсем евтина кола, признава и говорителят на концерна Мойрер:

"Автомобил, който харчи само по 1 литър гориво - това струва много пари. Той идва, за да запълни една свободна ниша."

Проф. Дуденхьофер смята, че с този проект "Фолксваген" преследва основно две цели: от една страна той ще бъде използвана като тестов автомобил за пестящи гориво нови технологии, и второ - в условията на дебата за защитата на климата това ще служи на екологичния маркетинг.

"По този начин VW гради екологичен имидж. Затова и проектът ще бъде пуснат не като прототип, а в ограничено серийно производство", обяснява той.

За Вернер Рее, който работи като експерт по транспорта към Съюза за опазване на околната среда, еднолитровата кола е нещо като "смокиновото листо" за една неуспяла от гледна точка на екологията стратегия за продажби.

Защото въпреки високите технологии и сравнително икономичните съвременни двигатели, концернът "Фолксваген", както и повечето останали германски производители на автомобили, не изпълнява задължението на автомобилната индустрия по отношение на изпускания въглероден двуокис в атмосферата.

От 2008 г. допустимата норма трябва да стане 140 грама CO2 на километър, а в момента средната стойност при VW е на ниво 173 г, посочва Рее.

"Всеки производител трябва да покрие новите изисквания, а само един единствен модел, който вероятно ще бъде продаден в хиляда, или да речем в 10-хиляден тираж, не помага много за изпълнението на критериите на бранша като цяло. За това е необходимо да бъдат подадени най-малко 100 хил. автомобила", коментира той.

Отчасти причините се дължат и на потребителите, които продължават да предпочитат по-големите пред по-малките и икономични градски автомобили, независимо че са солидарни с темата за нуждата от защита на природата.

Никога в Германия не са се подавали толкова много мощни автомобили, колкото днес, посочва Дуденхьофер.

"И сега на пазара се предлагат икономични автомобили, вземете например "Ауди A2", " Фолксваген Лупо" или всички еко-модели на "Опел". Всички те се провалиха и вече не се търсят", обяснява той.

Проф. Дуденхьофер е убеден, че се нуждаем от промяна в цялостната философия. Според него е крайно време е търговията с вредни емисии да стане задължителна и за автомобилната промишленост.

С неговото мнение обаче категорично не са съгласни министрите на транспорта и икономиката на Германия, както и хората от автомобилния бранш.

Напълно погрешна е маркетинговата и рекламната стратегия на производителите, смята и Рее:

"VW влага милиарди евро в рекламата на автомобили, които изпускат над 200 г въглероден двуокис. Същото важи и за останалите германски производители. Затова може би е добре те да обмислят наново рекламната си стратегия", препоръчва той.

Сбърканата рекламна стратегия, но така също и липсата на ограничение за максимална скорост водят това, че днес Германия изпуска с 11 грама на километър повече въглероден двуокис, отколкото Франция.

Същевременно с целенасочена реклама "Фолксваген" успява в да продава и по-икономични автомобили чужбина.

"Обратното важи за Toyota например, която в Германия продава по-икономични автомобили отколкото тези, които реализира на японския пазар. Всичко това показва, че въпросът не опира само до самия продукт, а и до рекламната философия", подчертава Рее.

Доста съмнително е, че през 2010 г. еднолитровата кола на VW ще харчи наистина само по литър на 100 км и ще се наложи на пазара като масов автомобил.

Вероятно обаче тя може да накара много потребители да погледнат към нормалната й версия, която ще има реален разход под 4 л, и която вероятно ще струва няколко хиляди евро по-малко.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Жестоки сблъсъци в Гърция, протест на гърци и в България

Жестоки сблъсъци в Гърция, протест на гърци и в България

Свят Преди 21 минути

Около 300 000 души са се включили в демонстрациите

Божанов: Ще се откажа от имунитета си

Божанов: Ще се откажа от имунитета си

България Преди 2 часа

Божанов: Нямам никакви притеснения за изхода на бъдещото дело

Как Стармър спечели благоразположението на Тръмп

Как Стармър спечели благоразположението на Тръмп

Свят Преди 3 часа

Зад доброто настроение обаче останаха много важни въпроси без отговор, посочва Politico

КЕВР вдигна цената на природния газ

КЕВР вдигна цената на природния газ

България Преди 3 часа

Цената за март е в размер на 87,58 лв./MWh

Причината за смъртта на Мишел Трахтенберг никога няма да бъде разкрита

Причината за смъртта на Мишел Трахтенберг никога няма да бъде разкрита

Свят Преди 3 часа

Семейството ѝ е имало право да възрази срещу процедурата на религиозни основания

Тръмп

Как изглежда идеалният свят за Доналд Тръмп

Свят Преди 3 часа

Доналд Тръмп не спира да изненадва света с нестандартни идеи

Вучич: Настигнахме България

Вучич: Настигнахме България

Свят Преди 3 часа

Данните обаче не потвърждават думите на Вучич

<p>Искат имунитета на Петков и Божанов заради принуда и корупция</p>

Прокуратурата иска имунитета на Кирил Петков и Божидар Божанов по дело за корупция

България Преди 5 часа

Става въпрос за обществена поръчка за близо 18 млн. лв.

Мъж изхвърли "Порше" на боклука, жена му не го харесала за подарък

Мъж изхвърли "Порше" на боклука, жена му не го харесала за подарък

Любопитно Преди 5 часа

Луксозният автомобил с червена панделка стана символ на разбито сърце и екстравагантна реакция

<p>Кипър въвежда таван на цените на бутилираната вода, какви са тенденциите&nbsp;в&nbsp;ЕС&nbsp;</p>

Кипър въвежда таван на цените на бутилираната вода на ключови обществени места

Свят Преди 5 часа

Регулаторната рамка обхваща бутилирана вода в опаковки от 500 мл и 750 мл

Vivacom Техническа Академия дава възможност на студентите да се докоснат до реалния бизнес и да добият нови умения

Vivacom Техническа Академия дава възможност на студентите да се докоснат до реалния бизнес и да добият нови умения

Пари Преди 5 часа

В ролята на лектор: Венелина Йорданова, мениджър „BI и Data Warehouse“: Умението да вникваш в бизнеса и да правиш изводи от данните е много ценно

Борисов: ГЕРБ не е спирала да работи за влизането на България в еврозоната

Борисов: ГЕРБ не е спирала да работи за влизането на България в еврозоната

България Преди 5 часа

След като покрихме и последния критерий, страната ни изпрати искане до ЕК и ЕЦБ за конвергентни доклади и сега очакваме решенията, посочи той

Кола блъсна и уби мъж край София

Кола блъсна и уби мъж край София

България Преди 5 часа

Инцидентът е станал на пътя в село Гурмазово

"Преговори по същество": Какво се споразумяха Русия и САЩ в Истанбул

"Преговори по същество": Какво се споразумяха Русия и САЩ в Истанбул

Свят Преди 6 часа

Путин заяви, че първите контакти с новата администрация на Тръмп са вдъхнали надежда

"Нали ви казах" моментът за Макрон

"Нали ви казах" моментът за Макрон

Свят Преди 6 часа

Заплахата от Путин по границите на ЕС и топлите отношения на Тръмп с руския лидер пораждат въпроси относно надеждността на САЩ

<p>За първи път потвърдиха за бункера на Страшния съд в Нова Зеландия</p>

Бункерът на Страшния съд е тайно инсталиран в имот в Нова Зеландия

Свят Преди 6 часа

Кои са свръхбогатите хора, за които се твърди, че притежават такива бункери