0

Д евизът гласи: Икономия на гориво! Опитите в това отношение не са от вчера - всички помним модела "Лупо" на "Фолксваген", рекламиран навремето много шумно като колата, която ще харчи само по 3 л гориво на 100 км.

Като че ли обаче си останахме само с рекламата, поради простата причина, че колата не успя да спечели купувачите и не се превърна в масов автомобил, коментира българската редакция на радио "Дойче веле".

Сега производителят от Волфсбург е решил да направи нов опит - за 2010 г. той планира пускането на пазара на еднолитрова кола. Едно трябва да е ясно обаче още отсега - подобно на "Лупо" и новият суперикономичен VW обаче със сигурност няма да бъде евтин.


Както съобщи шефът на "Фолксваген" Мартин Винтеркорн, каросерията на автомобила ще бъде изработена предимно от изкуствени субстанции и магнезий, двигателят ще бъде едноцилиндров с обем от 300 куб. см., а максималната скорост ще достига 120 км/ч.

Ето какво мисли за бъдещия екологичен хит сред автомобилите професорът по автомобилна икономика Фердинанд Дуденхьофер от Гелзенкирхен: "Когато се движите с колата по магистрала, ще трябва да се кръстите постоянно, да не бъдете изпреварвани от ТИР-ове. Трудно мога да си представя, че от този модел ще бъдат продадени много автомобили - може би между 500 и 1500 бройки."

Автомобилът-чудо ще бъде построен върху платформата на концептуалния модел Up!, представен от "Фолксваген" на автомобиления салон във Франкфурт.

Това ще бъде малък 4-местен автомобил. Независимо от късите срокове Дуденхьофер смята, че е възможно колата да се появи на пазара през 2010 г.

Въпросът обаче е на каква цена. Със сигурност това няма да бъде съвсем евтина кола, признава и говорителят на концерна Мойрер:

"Автомобил, който харчи само по 1 литър гориво - това струва много пари. Той идва, за да запълни една свободна ниша."

Проф. Дуденхьофер смята, че с този проект "Фолксваген" преследва основно две цели: от една страна той ще бъде използвана като тестов автомобил за пестящи гориво нови технологии, и второ - в условията на дебата за защитата на климата това ще служи на екологичния маркетинг.

"По този начин VW гради екологичен имидж. Затова и проектът ще бъде пуснат не като прототип, а в ограничено серийно производство", обяснява той.

За Вернер Рее, който работи като експерт по транспорта към Съюза за опазване на околната среда, еднолитровата кола е нещо като "смокиновото листо" за една неуспяла от гледна точка на екологията стратегия за продажби.

Защото въпреки високите технологии и сравнително икономичните съвременни двигатели, концернът "Фолксваген", както и повечето останали германски производители на автомобили, не изпълнява задължението на автомобилната индустрия по отношение на изпускания въглероден двуокис в атмосферата.

От 2008 г. допустимата норма трябва да стане 140 грама CO2 на километър, а в момента средната стойност при VW е на ниво 173 г, посочва Рее.

"Всеки производител трябва да покрие новите изисквания, а само един единствен модел, който вероятно ще бъде продаден в хиляда, или да речем в 10-хиляден тираж, не помага много за изпълнението на критериите на бранша като цяло. За това е необходимо да бъдат подадени най-малко 100 хил. автомобила", коментира той.

Отчасти причините се дължат и на потребителите, които продължават да предпочитат по-големите пред по-малките и икономични градски автомобили, независимо че са солидарни с темата за нуждата от защита на природата.

Никога в Германия не са се подавали толкова много мощни автомобили, колкото днес, посочва Дуденхьофер.

"И сега на пазара се предлагат икономични автомобили, вземете например "Ауди A2", " Фолксваген Лупо" или всички еко-модели на "Опел". Всички те се провалиха и вече не се търсят", обяснява той.

Проф. Дуденхьофер е убеден, че се нуждаем от промяна в цялостната философия. Според него е крайно време е търговията с вредни емисии да стане задължителна и за автомобилната промишленост.

С неговото мнение обаче категорично не са съгласни министрите на транспорта и икономиката на Германия, както и хората от автомобилния бранш.

Напълно погрешна е маркетинговата и рекламната стратегия на производителите, смята и Рее:

"VW влага милиарди евро в рекламата на автомобили, които изпускат над 200 г въглероден двуокис. Същото важи и за останалите германски производители. Затова може би е добре те да обмислят наново рекламната си стратегия", препоръчва той.

Сбърканата рекламна стратегия, но така също и липсата на ограничение за максимална скорост водят това, че днес Германия изпуска с 11 грама на километър повече въглероден двуокис, отколкото Франция.

Същевременно с целенасочена реклама "Фолксваген" успява в да продава и по-икономични автомобили чужбина.

"Обратното важи за Toyota например, която в Германия продава по-икономични автомобили отколкото тези, които реализира на японския пазар. Всичко това показва, че въпросът не опира само до самия продукт, а и до рекламната философия", подчертава Рее.

Доста съмнително е, че през 2010 г. еднолитровата кола на VW ще харчи наистина само по литър на 100 км и ще се наложи на пазара като масов автомобил.

Вероятно обаче тя може да накара много потребители да погледнат към нормалната й версия, която ще има реален разход под 4 л, и която вероятно ще струва няколко хиляди евро по-малко.

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Бурен вятър разруши покрива на библиотеката във Велики Преслав

Бурен вятър разруши покрива на библиотеката във Велики Преслав

България Преди 1 минута

Има паднали дървени конструкции и ламарини

Развръзка в детска градина "Теменужка"

Развръзка в детска градина "Теменужка"

България Преди 11 минути

Учителка е отстранена, директорът напуска

Украйна призова ядрените сили да предупредят Русия

Украйна призова ядрените сили да предупредят Русия

Свят Преди 3 часа

Киев: Москва е заинтересована от продължаването на тази война

<p>Наруши ли Русия договора със САЩ за стратегическите оръжия</p>

Каква е разликата между хиперзвукова ракета и междуконтинентална балистична ракета?

Свят Преди 3 часа

Хиперзвуковите ракети и междуконтиненталните балистични ракети са предназначени за различни цели и работят с различни механизми

Майка призна, че е убила 7-годишния си син

Майка призна, че е убила 7-годишния си син

Свят Преди 4 часа

„Това беше трагичен инцидент, при който полицаи разследваха смъртта на малко дете от ръцете на майка му“, съобщи главен инспектор Уилямс

<p>Лидерският провал на Шолц</p>

Липса на човешка емпатия и политическа смелост: Лидерският провал на Шолц

Свят Преди 4 часа

Партията на Шолц изглежда решена да се провали безславно

7-те тайни за красота и младост на Деми Мур

7-те тайни за красота и младост на Деми Мур

Любопитно Преди 5 часа

Каква е тайната на красотата на актрисата, прочетете в материала

Последните думи на убиец, екзекутиран в Алабама

Последните думи на убиец, екзекутиран в Алабама

Свят Преди 5 часа

Алабама извърши третата в страната екзекуция с използване на азотен газ

Дженифър Лопес предизвика слухове за връзка с охранител

Дженифър Лопес предизвика слухове за връзка с охранител

Любопитно Преди 5 часа

Лопес вярва, че „малко флирт може да подобри имиджа ѝ“

<p>Кремъл: Ракетата беше предупреждение към Запада</p>

Кремъл: Хиперзвуковата ракета беше предупреждение към Запада

Свят Преди 6 часа

Русия "ясно демонстрира" как ще изглежда отговорът ѝ

Снимката е илюстративна

Мъжът, инсценирал смъртта си, изпрати 24-секундно видео

Свят Преди 6 часа

24-секундното видео, което Боргуордт е изпратил на властите, е заснето в стил селфи и го показва в апартамент с бели стени

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

Главчев за Шенген: Нещата вървят по план

България Преди 6 часа

Финалното решение ще бъде взето декември, добави премиерът

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

МВнР с позиция за трите заповеди за арест, издадени от МНС

България Преди 6 часа

"България подкрепя независимостта, интегритета и безпристрастността на МНС в отговорната му мисия да разследва най-тежките престъпления по международното право"

<p>Режат ръце, изтръгват нокти, изгарят хората живи</p>

Журналист разкри тактиката на Вагнер за дезинформация в Африка

Свят Преди 7 часа

"За мен е важно да споделя тази история, за да може да се въздаде справедливост"

„Нанесох много вреди“: Дензъл Уошингтън разказа за злоупотребата си с наркотици и алкохол

„Нанесох много вреди“: Дензъл Уошингтън разказа за злоупотребата си с наркотици и алкохол

Любопитно Преди 7 часа

69-годишният носител на „Оскар“ е трезвен от почти 10 години