Пд дложеният Кодекс за мореплаването е неточен и спорен от административна гледна точка. Това стана ясно след обсъждането му на среща, организирана от Черноморския център за екологична информация и образование. Проектът за кодекс наскоро бе внесен за разглеждане от парламентарните групи. На срещата той бе коментиран от нестопански организации, юристи и бизнесмени пряко свързани с морската дейност. Според конвенциите на ООН не е възможно един кораб да бъде административно задържан за 72 часа, както се предлага в проекта. Международните норми предвиждат това да става само със съдебно постановление.
Никъде в Закона за морските пространства или в Кодекса за корабоплаване не са регламентирани пристанищните услуги, коментират специалисти. Условията за извършване на пилотски услуги също били неясни. Те не могат да се контролират едновременно от "Морска администрация" и от търговско дружество, казаха още специалистите. Техните предложения били внесени в Министерски съвет. Оттам обаче не обърнали внимание на съветите им. Мненията на експертите от днешната среща след като бъдат обобщени от работна група и пълната стенограма на срещата ще бъдат изпратени в парламента.
Кодексът за мореплаването бил неясен
Предложеният Кодекс за мореплаването е неточен и спорен от административна гледна точка. Това стана ясно след обсъждането му на среща, организирана от Черноморския център за екологична информация и образование. Проектът за кодекс наскоро бе внесен за разглеждане от парламентарните групи. На срещата той бе коментиран от нестопански организации, юристи и бизнесмени пряко свързани с морската дейност.
17 май 2000, 10:00
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!