В и иналия брой се спряхме по-подробно на традициите на френските автомобилни производители в компактния и субкомпактния клас, както и на бъдещите им планове в тази насока. Не може да се отрече, че французите имат сериозно минало и в по-горния, среден клас и най-вече в неговия долен сегмент. Истината е, че въпреки добрата наситеност от малки автомобили и богатото моделно разнообразие при компактните возила групировката PSA бележи някои моментни пропуски в по-горния клас.
До този момент Peugeot е по-напредналата марка, тъй като всички ниши от моделното семейство са запълнени, но представителят в по-разпространения сегмент на средния клас 406 вече е морално остарял. Този автомобил от години започна да предава фронта и да губи пазарни позиции. Представен преди осем години 406 вече не отговаря на повишените изисквания за оборудване, качество на материалите и т.н., въпреки безспорно красивата си външност неговият час е ударил и смяната на поколенията в случая се е забавила. Всички немски производители си подмениха моделните си семейства в този клас още преди 2-3 години. Все пак и французите няма да се бавят още дълго и следващата година ще е повратна за тях.
В началото на 2004 г. на пазара ще се появи наследникът на 406, чийто моделен индекс едва ли е изненадващ - 407. Шасито на 407 ще послужи за база не само на този модел, но и на заместника на 607, 608, очакван през 2007 г. На тази основа ще легнат и моделите на Citroen C5 и С6. За разлика от "шевроните" Peugeot ще заложи на стоманено окачване с двойни носачи и отпред и отзад. Програмата на новия модел е следната:
- Началото на 2004 г. - представяне на 407 във версия лимузина с четири или пет врати.
- В края на същата година ще се появи и 407 SW. комбивариатът на 407 ще се отличава с огромно вътрешно пространство, висок покрив, а почти сигурно е, че ще бъде монтиран и трети ред седалки.
- В средата на 2005 г. на пазара ще излезе 407 Coupe.
Този път спортната версия на лимузината ще бъде проектирана без участието на Pininfarina. Имайки предвид дизайнерските шедьоври, сътворени от специалистите на Peugeot през последните години, едва ли липсата на намеса от страна на прочутата дизайнерска фирма ще окаже негативно влияние на екстериора на спортния автомобил.
И при 407 акцентът в моторизацията ще падне върху дизеловите агрегати HDI. Мощността на common rair моторите ще варира между 130 и 170 к.с.
2004 г. ще е повратна и за Citroen. Там положението с моделното разнообразие в момента е доста сложно. Представителият в най-рапространения, "голфовия" клас няма да се запомни като особено успешен модел. Xsara може да се нарече невзрачен автомобил, а с малко повече суперлативи може да се говори единствено за вариантите с HDI агрегати. Догодина Citroen ше се бори за по-голям пазарен дял в компактния клас с наследника на Xsara, С4.
С4 е почти толкова голям, колкото GS или BХ, но определено няма да се оборудва с хидропневматика или други подобни технически екстравагантности. Новият компактен Citroen ще се прелага в три различни варианта на каросерията. Първоначално ще дебютира във версия хечбек с пет врати. По-късно през същата година ще се появи и купето с три врати, а година след това ще видим и компактен ван, който се явява наследник на Xsara Picasso. Двигателите на С4 ще будят респект. Предвижда се оборудването с дизели от 130 до 170 к.с., а ще се прелага и бензинов агрегат с мощност над 200 к.с. С4 ще трбва да замени в световния рали шампионат и Xsara WRC.
Друго важно нововъведение в програмата на Citroen е С6, който ще наследи легендарните DS и СХ в горния сегмент на средния клас гама. С6 ще предлага много интересна технология. Говори се за прозорци с вариативно оцветяване, адаптивна аеродинамика, подвижен заден спойлер, насочване на фаровете по посока на завой, активно окачване и завиващи задни колела. Моторизацията ще е впечаляваща. Най-мощният бензинов агрегат ще достига 250 к.с., а ще се предлага и 2.7-литров HDI с турбокомпресор и мощност над 200 к.с.
Няма спор, че PSA върви в правилната посока. Французите са силни навсякъде, където пазарът расте. Най-притеснителното от немска глена точка е, че френските автомобили предлагат не само ниски цени, приятен дизайн и впечатляваща технология, а атакуват силно там, където германците доскоро бяха ненадминати, в качеството и изработката.
Клонингите ІІ (Недискретно)
В миналия брой се спряхме по-подробно на традициите на френските автомобилни производители в компактния и субкомпактния клас, както и на бъдещите им планове в тази насока. Не може да се отрече, че французите имат сериозно минало и в по-горния, среден клас и най-вече в неговия долен сегмент.
6 март 2003, 16:51
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!