Г олемите американски компании губят позиции в класацията на 500-те водещи компании в света на списание "Форчън", докато китайските, индийските и мексиканските разширяват безпрецедентно присъствието, предаде Франс прес.
Тазгодишната класация включва най-малък брой американски компании през последните над 10 години (153) и потвърждава напредъка на нововъзникващите пазари, коментира Джени Меро от "Форчън".
Китай е с безпрецедентните 29 компании в списъка на "Форчън", в който петте "премиери" са компании от Италия, Испания и Австралия.
"Само преди по-малко от 10 години Индия, Мексико и Русия имаха само по една компания в класацията на първите 500. Тазгодишният списък включва седем индийски, пет мексикански и пет руски фирми", допълва Меро.
САЩ, със 153-те компании, все пак са лидерите в класацията и държат пет от първите десет места начело с гиганта в търговията на дребно "Уол-Март", петролните компании "Ексън Мобил", "Шеврон" и "Коноко Филипс", които са съответно на второ,шесто и десео място, а автомобилостроителната компания "Дженерал мотърс" - на девето.
Въпреки сътресенията в САЩ "Дженерал мотърс" жъне успехи в Европа, коментира АП.
Продажбите на GM са достигнали рекордните 1,2 млн. коли в Европа за първите шест месеца на годината, съобщи компанията. Това е нарастване с 3% процента в сравнение с миналата година.
GM отчитат увеличение с 58% при продажбите си в Източна Европа и с 60% само в Русия, които компенсират слабите резултати в Испания и Италия.
Дори автомобилите с марката "Хамър", на която концернът обмисля да намери нов собственик заради спада на продажбите в САЩ, отчитат увеличение с 21% на руския пазар.
"Дженерал мотърс" посочи, че делът на компанията в европейския пазар продължава да бъде 9,5%.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!