Дн ниър Ачийвмънт България проведе поредното издание на ?Виртуално предприятие?.
Отборът SAW от СОУ "Антим I"-Казанлък е победител в националното състезание "Виртуално предприятие". Инициативата "Виртуално предприятие" се състои от три компонента - конкурс, икономическа викторина и състезание за най-добър рекламен банер. Събитието позволява на отбори-фирми да се конкурират помежду си при производството и пласмента на зададен симулативен продукт. В началото на състезанието всички екипи стартират с еднакви ресурси и идентичен продукт. Програмата предлага и две възможности за международно участие. Събитието е част от програмата компютърна симулация по мениджмънт и икономика (КСМИ) на "Джуниър Ачийвмънт България", която е включена в годишния календар на Министерството на образованието и науката (МОН).
На второ и трето място се класираха съответно пловдивските фирми-отбори "PGTM" и "Phantom".
Интернет състезанието по финансов мениджмънт "Виртуално предприятие" се провежда за десета поредна година.
Ученици от гимназиалните класове премериха сили в разработването на зададен високотехнологичен продукт и реализирането на неговата продажба. На тазгодишните полуфинали 42 фирми-отбори произвеждаха "Концертмастер" ? продукт от бъдещето, който е способен в реално време едновременно да излъчва всички концерти, който се изпълняват по стадионите и в концертните зали. Икономическата конюнктура, при която се състезаваха участниците беше криза, която изправи пред риск от фалит повечето от производителите.
На национално ниво, конкурентни фирми-отбори, разделени на 21 пазара, стартираха своя бизнес при равни условия. Участниците управляваха своите компании в продължение на седем периода, като взимаха решения, съобразени с пазара и макроикономическата политика. Най-важните задачи пред отборите бяха да определят цена на продукта си, да решат какво количество ще произведат, да изберат средства за маркетинг и реклама, да направят инвестиции за капиталово оборудване на производствената база, да решат колко средства ще вложат в изследователска и развойна дейност.
Фирмите-отбори се сравняват и класират автоматично от компютърната симулация на базата на комплексен Индекс на пазарното представяне (ИПП), като до финалния етап на състезанието достигнаха само 7 фирми-отбори.
По традиция полуфиналите и финалите се проведоха на живо, като тази година те бяха в Пловдив на 9-10 май. Грамотите на победителитe бяха връчени лично от Силвия Кънчева ? главен експерт в дирекция "Политика в общественото образование" в МОН. Всички фирми-отбори, достигнали до финалния етап на състезанието ще имат право да представят страната ни на европейско ниво на състезанието "Виртуално предприятие", а първенецът ? на международните финали, които са спонсорирани от Hewlett-Packard.
Източник: IDG.BG