К итайският модел "Брилианс BS6" показа изключително слаб резултат при проведения от немския автомобилен клуб (ADAC) краштест - само една от възможните пет "звезди".
Подобно "постижение" не е първото за китайски автомобил - преди него катастрофално на същия тест се представи всъдеходът "Лендуинд", разказва "Автопрес-2001".
"Брилианс BS6" - първият седан, с който китайците искат да навлязат сериозно в Европа, беше изпитан по общопризнатата методика ЕuroNCAP.
Стандартните краштестове, които се правят, са няколко вида, но определящи за крайната оценка на колата са изпитанията при челен и страничен удар.
Под голямо внимание се взимат и резултатите от симулациите на страничен удар със стълб, както и нивото на сигурност, която тестваните модели гарантират на пешеходците.
Опитите при челен удар се извършват със скорост от 64 км/ч, страничните с 50 км/ч, а стълбът с диаметър 254 мм се "атакува" с 29 км/ч.
При изпитанието за челен удар китайският модел е прекалено мек в централната клетка и не запазва добре вътрешността на купето.
Предната колона прониква много навътре в купето, врата се деформира прекалено много и не може да бъде отворена по друг начин освен с тежка спасителна екипировка.
Педалите навлизат навътре с цели 32 см, а приборното табло с над 20 см. Воланът при удара отива настрани, което прави работата на въздушната възглавница неефективна, защото главата на водача се отклонява настрани и се удря директно в приборното табло.
Поради липсата на ограничители на натягането на коланите торсът и краката са изложени на сериозни рискове.
Задните седалки имат прекалено къси колани.
В детската безопасност "Брилианс" взима 30 oт възможните 49 точки. Това обаче се дължи най-вече на качеството на използваната при теста детска седалка.