Д окато по време на мегаконцертите "Лайв ърт" телевизиите въртяха късометражния филм "Don't Let It All Unravel", в който самолети обикалят планетата и разплитат като кълбо прежда полярните шапки и всичко живо, американската компания "Боинг" представи новия си модел "787 Дриймлайнър" (NewAirplane.com), определян като най-екологичният досега.
В неделя гигантският завод в Еверет, щата Вашингтон, отвори широко врати, а самолетът бе придвижен напред бавно, под звуците на песен, композирана специално в негова чест, разказва Асошиейтед прес.
Качествата на тази машина с два реактивни двигателя вече успяха да убедят 46 клиента да купят 642 самолета, обяснява БТА. Каталожната цена на 787 е между 146 и 200 млн. долара.
Американският авиационен гигант си е поставил за цел до 2023 г. да продаде близо 2000 "дриймлайнера". Това е първият нов модел на компанията от 13 години насам, когато през 1995-а беше пуснат "Боинг 777".
787 е конструиран в три варианта, които имат между 210 и 330 места, и се очаква да предизвика революция в сектора, където до този момент алуминият бе най-използваният материал.
"Авиолайнерът мечта" ще се произвежда с до 50% композитни материали, например въглеродни фибри, които са по-леки, трайни и устойчиви на корозия.
Те правят самолета по-лек и съответно по-икономичен, което е основният коз на този модел, особено при високите цени на петрола и постоянните призиви за екологичност.
В сравними условия на полет един "Дриймлайнер" ще изразходва с 20% по-малко гориво от днешните самолети със същия размер, посочват от "Боинг", като подчертават и ползите за околната среда.
Сред останалите иновации на 787 е командната система (вече не хидравлична, а електрическа), удобните места в кабината, по-големите люкове, както и поддържането на по-висока влажност на въздуха, което дава по-голям комфорт при пътуване в сравнение със сегашните модели.
Самолетът тръгва на изпитателен полет наесен, а японската авиокомпания "Ол Нипон еъруейс", която сключи договор за поръчка през 2004 г., се
очаква да пусне в експлоатация "Дриймлайнър" от догодина.
Машината може да измине до 15 750 км, без да презарежда, като прелети по маршрутите Ню Йорк-Манила или Москва-Сао Паулу без междинно кацане.
Европейският авиопроизводител "Еърбъс" отвърна на предизвикателството с бъдещия А350, обявен за конкурент на 787. Той обаче ще бъде пуснат в експлоатация едва през 2013 г., припомня БТА.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!