З а разлика от масово използваните в момента раирани черно бели баркодове, новият цветен баркод формат, състоящ се от 4 до 8 цветни геометрични форми ще може да побира в себе си двойно повече информация.
Капацитетът на новия формат, който е разработка на Microsoft, се равнява на около две печатни страници информация. Потребителите ще могат да разчитат кодираната информация чрез мобилните си телефони или своите уеб камери.
Гавин Янки, един от инженерите, стоящи зад разработката, наречена HCCB (High Capacity Color Barcode), споделя, че целта на Microsoft е не да конкурира масово използвания в момента UPC стандарт, а да създаде формат, чрез който производителите да побират голяма количество информация за своите стоки на малко място.
HCCB баркодът може да съдържа във всеки квадратен инч от своята площ до 3500 знака кодирана информация. Тази наситеност е постигната чрез комбинации от различно оцветени триъгълници, които са пространствено ориентирани в различни положения един спрямо друг.
След сканирането му от уеб камера или мобилен телефон, HCCB баркодът бива дешифриран от специален софтуер, който визуализира и предава информацията на крайния потребител.
По този начин до неговото внимание могат да достигнат най-различни характеристики и подробности за конкретния продукт и фирмата производител.
ISAN - системата за идентификация на аудио и визуални продукти е една от първите организации, която ще лицензира разработената от Microsoft технология. До края на годината шарените баркодове ще плъзнат по голяма част от продуктите, разпространявани на CD и DVD носители.
Източник: IDG.BG
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!